خانه / کاتالوگ / پنج عنصر کلیدی در استراتژی بازاریابی مؤثر با کاتالوگ
کاتالوگ

پنج عنصر کلیدی در استراتژی بازاریابی مؤثر با کاتالوگ

ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم، عصری که در آن بازاریابی  آنلاین با سرعت زیادی دنیا را فرا گرفته است ولی با این وجود نمی توان بازاریابی آفلاین را دست کم گرفت و فراموش کرد. بازاریابی آفلاین هنوز هم یک فرصت مناسب برای جذب مشتری و افزایش فروش است. با انجام یک بازاریابی مؤثر با کاتالوگ، مزایای فراوانی را برای کسب‌ و کار شما به همراه خواهد داشت.

همه‌ی افراد همواره در حال مرور وب نیستند، با توجه به این موضوع، این ‌یک امر غیرمعمول نیست که کسب ‌و کارهای مدرن از کاتالوگ‌ها به‌ عنوان استراتژی بازاریابی استفاده کنند. این استراتژی فرصت مناسبی برای معرفی کسب و کار و محصولات، به مخاطبین فراهم می آورد.

در ادامه درباره‌ی پنج دلیلی که چرا بازاریابی با استفاده از کاتالوگ یک روش مؤثر برای تقویت روابط حرفه‌ای است، می پردازیم.

 

1- کاتالوگ‌، بازار هدف شما را فراهم می‌آورد

طراحی موفقیت‌آمیز کاتالوگ به مخاطبان هدف شما اجازه می‌دهد که از خواندن در مورد کسب‌ و کار شما لذت ببرند. طراحی مناسب، به دریافت‌کنندگان کاتالوگ احساس خوشایند می‌دهد و آن‌ها را تشویق می‌کند که اطلاعات بیشتری در مورد کسب ‌وکار شما کسب کنند.

 

کاتالوگ- بازاریابی مؤثر با کاتالوگ
بازاریابی مؤثر با کاتالوگ

2- برجسته کردن بهترین محصولات / خدمات برای فروش

کاتالوگ‌ به شما اجازه می‌دهد که محبوب ترین محصولات و خدمات خود را در بازار هدف ترویج و به فروش برسانید. اساساً، محصولات و خدماتی که در حال حاضر بیشترین فروش را دارند، احتمال بیشتری دارد که علاقه‌ی مخاطبانتان را جلب کنند. با استفاده از توصیف و ویژگی های محصولات و خدمات می توانید به تصمیم گیری مشتری در خرید کمک کنید. تصاویر جذاب هم نقش به سزایی در برجسته کردن محصولات و خدمات دارند.

 

کاتالوگ- بازاریابی مؤثر با کاتالوگ
بازاریابی مؤثر با کاتالوگ

 

3- علاقه و تعهد بیشتری در مشتریان ایجاد کنید

به‌ منظور ترویج و ارتقاء محصولات و خدمات، این یک امر ضروری است که علاقه‌ی ویژه ای را در بین مشتریان به وجود آورید. در مورد ارائه‌ی اطلاعات تکمیلی و تأکید بر آن‌ها، به‌منظور این که مخاطبین از محصولات شما بیشتر آگاه شوند، تردید نکنید. محصولات و خدمات خود را به صورت حرفه ای معرفی کنید و ویژگی های بارز محصولات و خدمات خود را به گونه ای تعریف کنید که نسبت به رقبا متمایز دیده شوید.

 

4- کاتالوگ چاپ‌شده‌ی خود را به‌خوبی عرضه کنید

هنگامی‌که شما یک استراتژی مؤثر در بازاریابی ایجاد می‌کنید، زمان آن فرا رسیده است که آن را به‌خوبی توزیع و عرضه کنید. در غیر این صورت، اهمیتی ندارد که چقدر کاتالوگ شما به‌ خوبی طراحی‌شده است وقتی به مخاطبان مورد نظرتان نخواهد رسید. بنابراین برای توزیع و استفاده از آن ها برنامه‌ریزی کنید. راه‌های زیادی برای توزیع کاتالوگ به مخاطبان مورد نظر وجود دارد. به‌عنوان‌ مثال، کاتالوگ را در فروشگاه در معرض نمایش قرار دهید یا به خریداران عرضه کنید.

زمانی که یک کاتالوگ به مخاطبان هدف خود غرضه نشود بسیار بی تاثیر خواهد بود.

 

5- میزان موفقیت کاتالوگ را بسنجید

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از استراتژی بازاریابی آفلاین، این واقعیت است، که برای شما این امکان را فراهم می‌آورد که میزان بهره‌وری آن را با استفاده از مقیاس ROI (نرخ بازگشت سرمایه) بسنجید. عملکرد هر بخش کاتالوگ را به‌ صورت جداگانه مورد سنجش قرار دهید تا به هدف خود بیشتر نزدیک شوید.

 

مجموعه چاپ آقا با برخورداری از متخصصان مجرب در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ قادر به ارائه بهترین کاتالوگ‌ها با کیفیت بالا و طراحی زیبا به مشتریان خود می‌باشد. جهت مشاوره و برقراری ارتباط می‌توانید با شماره 41915-021 تماس حاصل نموده و یا به سایت چاپ آقا یه نشانی www.chapagha.com مراجعه فرمایید.

درباره صالحی سئو

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar