خانه / سربرگ / مزایا و معایب استفاده از قالب های آماده در سربرگ
مزایا و معایب استفاده از قالب های آماده در سربرگ

مزایا و معایب استفاده از قالب های آماده در سربرگ

این روزها استفاده از قالب های آماده در طراحی اقلام گوناگون چاپی باب شده است. در زمینه طراحی و چاپ سربرگ نیز بهره بردن از قالب های آماده راه‌حل جذابی است که به ذهن بسیاری از صاحبان کسب‌وکار می‌رسد. در ادامه با مزایا و معایب استفاده از قالب های آماده در سربرگ بیشتر آشنا خواهید شد.

افزایش استفاده از قالب های آماده در سربرگ موجب بهبودهای زیادی در آن‌ها شده است. در بسیاری از موارد این بهبودها بر مزیت‌های سربرگ افزوده است؛ گرچه لازم به ذکر است که هنوز هم این قالب‌ها با معایبی همراه هستند. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب قالب های آماده در سربرگ پرداخته شده است.

مزایای استفاده از قالب های آماده در سربرگ

قالب های آماده سربرگ برای هر کسب‌وکاری مزایای خاص خود را دارد. بسیاری از کسب‌وکارها برای کاهش هزینه‌های طراحی به سمت استفاده از قالب های آماده جذب می‌شوند. اما گاهی مسئله تنها کاهش هزینه‌های طراحی نیست. فعالیت بسیاری از شرکت‌ها در حوزه‌هایی است که نیازمند طراحی‌های حرفه‌ای متعددی هستند. در این شرایط نیز استفاده از قالب های آماده می‌تواند بسیار کارا باشد.

مزایای استفاده از قالب های آماده در سربرگ
مزایای استفاده از قالب های آماده در سربرگ

از طرفی نباید تصور شود که قالب های آماده، قالب‌هایی ساده و بدون کاربرد هستند. این روزها قالب های آماده بسیاری برای سربرگ طراحی شده است؛ که می‌توانند با بهترین نمونه‌های طراحی اختصاصی سربرگ رقابت کنند. در واقع فروش قالب های آماده به تعداد زیادی از مشتریان احتمالی، سود خوبی را نصیب طراحان می‌کند؛ و همین موضوع باعث می‌شود که بسیاری از طراحان به طراحی قالب آماده سربرگ و سایر اجزای ست اداری تمایل داشته باشند. طبیعی است که این طراحان می‌کوشند طرح‌های خود را با بهترین کیفیت و رعایت همه استانداردها ارائه دهند؛ تا نظر مساعد طیف وسیعی از مشتریان را به‌دست آورند. در نتیجه به‌طور معمول قالب های آماده سربرگ، به نسبت طراحی‌های اختصاصی از کیفیت طراحی بالاتری برخوردار بوده و استانداردهای طراحی را بیشتر رعایت کرده‌اند. همچنین در مقایسه با طراحی قالب‌های اختصاصی، معمولا طراحان بهتر و با تجربه‌تری، با صرف زمان بیشتر اقدام به طراحی قالب های آماده می‌کنند. پس یکی از مزایای اصلی استفاده از قالب های آماده، طراحی بهتر و کیفیت بالاتر آن است.

همچنین افزایش سرعت طراحی و تهیه سربرگ نیز، از مزایایی است که ممکن است برای بعضی از سازمان‌ها در شرایط خاص مهم باشد. در نهایت باید در نظر داشت که تغییر و اختصاصی‌سازی قالب های آماده با اصلاحاتی جزئی در اطلاعات ثبت شده و … تا حدود زیادی امکان‌پذیر است.

 

معایب استفاده از قالب های آماده در سربرگ

آنچه درباره مزایای قالب های آماده گفته شد؛ می‌تواند انگیزه‌ای قوی برای استفاده از آن‌ها باشد. اما پیش از تصمیم‌گیری بهتر است معایب استفاده از این روش برای طراحی سربرگ را نیز بررسی کرد.شاید بتوان بزرگ‌ترین ایراد وارده بر قالب های آماده سربرگ را، عدم هماهنگی آن با سایر اقلام طراحی شده دانست. در عمل اگر طراحی یک سربرگ باید نشان‌دهنده رنگ سازمانی، موضوع فعالیت و سایر عناصر هویتی باشد؛ بسیار مهم است که در هماهنگی کامل با سایر اجزا باشد. البته سازندگان قالب های آماده با ارائه پکیج‌هایی به عنوان طراحی ست اداری، این مشکل را تا حدودی برطرف کرده‌اند؛ هرچند در نهایت نتیجه کار نمی‌تواند هماهنگی صد درصدی در این حوزه را فراهم کند.

معایب استفاده از قالب های آماده در سربرگ
معایب استفاده از قالب های آماده در سربرگ

دومین ایراد وارد شده بر قالب های آماده سربرگ، تکراری بودن آن‌ها است. اما استفاده از قالب های آماده برای یک کسب‌وکار به معنای آن است که صاحبان آن هر لحظه باید منتظر این باشند که طرح خود را در کسب‌وکارهای دیگر نیز ببینند. در پایان به نظر می‌رسد استفاده از قالب های آماده برای امور طراحی، می‌تواند راه‌حلی بهینه برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت انجام کارها باشد. به‌خصوص برای کسب‌وکارهای نوپا و تازه تاسیس این قالب‌ها پیشنهادی مناسب و به‌صرفه خواهد بود؛ و ممکن است بعد از مدتی با طراحی اختصاصی جایگزین شود.

درباره صالحی سئو

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar