خانه / بروشور / کدام مدل بروشور مناسب کسب و کار من است؟
کدام مدل بروشور مناسب کسب و کار من است؟

کدام مدل بروشور مناسب کسب و کار من است؟

بروشور ابزاری عالی برای توسعه روابط عمومی، آگاهی از برند، تبلیغات و فروش بیشتر است. بسیاری از کسب‌وکارها از این سبک تبلیغات چاپی برای رسیدن به اهداف خاص خود استفاده می‌کنند. یک بروشور جذاب و موثر می‌تواند تاثیر بالایی بر مخاطبان کسب‌و‌کار شما داشته باشد، و روشی عالی برای رسیدن به اهداف تجاری شما باشد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با ویژگی‌های انواع بروشور و تناسب آن با نوع کسب‌وکارتان آشنا کنیم و به سوال کدام مدل بروشور مناسب کسب و کار من است؟ پاسخ دهیم.

منشأ پیدایش بروشور و انواع تقسیم بندی آن

بروشور نوعی ابزار اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی متکی بر صنعت چاپ است که از آن تحت عنوان یک واژه فرانسوی به معنای “دوختن” یاد می‌شود؛ مبدأ پیدایش این سبک طراحی و چاپ نیز قرن هجدهم میلادی و کشور فرانسه بوده است. مدل بروشور بر مبنای روش تا زدن، به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. از جمله می‌توان به تای کلاسیک فرانسوی، دو لت معمولی، سه لت دروازه‌ای، چهار لت دو دروازه‌ای، سه لت آکاردئونی و چهار لت آکاردئونی اشاره کرد.

کدام مدل بروشور مناسب کسب و کار من است؟

کدام مدل بروشور مناسب کسب و کار من است؟

کدام مدل بروشور مناسب کسب و کار من است؟

در تقسیم‌بندی دیگری، بروشورها بر مبنای جنس کاغذ به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در این زمینه آنچه مهم است توجه به کیفیت بالا و ضخامت کاغذ بروشور است. در واقع بروشور در زمره محصولات تبلیغاتی لوکس قرار دارد و باید جنسی مرغوب‌تر از محصولاتی همچون تراکت داشته باشد. به‌طور کلی کاغذهای گلاسه با گرماژ بالا و یا سایر کاغذهای با کیفیت و ضخیم، انتخاب مناسبی برای چاپ بروشور است.

برای هر کسب‌وکار چه بروشوری را باید انتخاب کرد؟

تصمیم‌گیری در این مورد به هدف شما از چاپ بروشور، حوزه فعالیت شما، موضوع بروشور، روش درج اطلاعات و بودجه در نظر گرفته شده بستگی دارد. یک مدل بروشور عالی برای کسب و کار شما، بروشوری است که توسط مخاطب خوانده شود.

در تشخیص هدف از چاپ بروشور می‌توان به اهدافی مثل اطلاع‌رسانی (مثلا در مورد یک تکنولوژی، روش کار یا خدمت خاص)، معرفی محصول، فروش، لیست قیمت (مثل منوی رستوران) و … اشاره کرد. وقتی توانستید هدف خود را از چاپ بروشور مشخص کنید زمان آن رسیده است که به حوزه فعالیت خود توجه نمایید. این موضوع بسیار سلیقه‌ای است؛ اما به طور کلی برای کسب‌وکارهایی مانند یک شرکت ساختمانی، بروشورهای آکاردئونی پیشنهاد مناسبی است. در حالی که برای کسب‌وکارهایی مانند کافه‌ها و رستوران‌ها، یا معرفی یک گالری هنری یا یک نمایش موزیکال و موارد مشابه، بروشورهای دروازه‌ای، گزینه‌های جذاب‌تری به‌نظر می‌رسند.

کدام مدل بروشور مناسب کسب و کار من است؟
کدام مدل بروشور مناسب کسب و کار من است؟
فارغ از کسب‌وکار شما، موضوع بروشور نکته دیگری است که هنگام انتخاب طراحی بروشور باید در نظر بگیرید. اگر موضوع شما دارای توالی مشخصی است، بهتر است از بروشورهای آکاردئونی استفاده کنید. اما اگر اطلاعات ارائه شده در آن از چند بخش مجزا و بدون توالی تشکیل شده است، مدل‌های دروازه‌ای نیز قابل استفاده است. همچنین موضوع شما مشخص می‌کند که چه حجمی از اطلاعات را می‌خواهید در اختیار مخاطبان خود قرار دهید؛ و این حجم، دولت، سه لت و یا چهار لت بودن بروشور شما را تعیین می‌کند. در نهایت با تعیین بودجه مشخص، می‌توانید در زمینه تیراژ و کیفیت بروشور خود تصمیم‌گیری کنید.
کدام مدل بروشور مناسب کسب و کار من است؟
کدام مدل بروشور مناسب کسب و کار من است؟
نکته آخر اینکه فراموش نکید از مهم‌ترین ویژگی‌های یک بروشور کیفیت بالای کاغذ، کیفیت بالای چاپ و استفاده از طراحی‌های پر رنگ و لعاب است.
برای داشتن یک تجربه عالی در چاپ بروشور، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات یک موسسه طراحی و چاپ حرفه‌ای مثل محموعه چاپ آقا استفاده کنید.

درباره صالحی سئو

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar