خانه / تراکت / تراکت سیاه و سفید برای چه افراد و کسب و کار هایی مناسب است؟
تراکت سیاه و سفید

تراکت سیاه و سفید برای چه افراد و کسب و کار هایی مناسب است؟

چاپ و توزیع تراکت های تبلیغاتی به منظور شناخته تر شدن برند یکی از ترفند های تبلیغاتی موثر و به روز است. تراکت ها در انواع مختلفی تولید میشوند که میتواند جنس کاغذ یا نوع چاپ متفاوتی نیز داشته باشند. در این بین میتوان تراکت ها را به دو دسته رنگی و تراکت سیاه و سفید تقسیم کرد که سبک غیر رنگی به دلیل ظاهر ساده مورد پسند همه صاحبین کسب و کار نیستند اما انتخاب خوبی برای برخی از بیزینس ها هستند.

ویژگی های منحصر به فرد تراکت های سیاه و سفید سبب میشود که این سبک محصولات تبلیغاتی برای برخی حوزه های کاری که با این ویژگی ها همخوانی و مطابقت دارند متناسب باشد. در ادامه، علاوه بر بررسی این ویژگی ها به شما کسب و کارهای متناسب با آن ها را معرفی خواهیم کرد.

ویژگی های منحصر به فرد تراکت سیاه و سفید

طراحی تراکت سیاه و سفید متفاوت از طراحی نوع رنگی است. به دلیل محدودیت تنوع رنگی در این نوع از تراکت ها شاید برخی تصور کنند که این رنگ تراکت ها جذابیتی ندارد و تاثیر چندانی نیز بر رفتار مخاطب و میزان فروش نخواهد داشت اما در این بخش به چند ویژگی خاص از این دسته تراکت ها اشاره میکنیم تا متوجه خصوصیات جالب آن بشوید.

تراکت غیر رنگی

تاثیر روانشناختی

سفید همواره نماد پاکی و صداقت بوده است و سیاه نماد قدرت و اصالت. ترکیب رنگ سفید و سیاه معمولا برای رساندن پیام تضاد به مخاطب انتخاب میشود. این تضاد رنگی در عین سادگی تراکت تبلیغاتی سیاه و سفید سبب حس جالبی را برای مخاطب ایجاد خواهد کرد. همچنین در دنیایی که اکثر مردم از تراکت های رنگارنگ برای معرفی کار خود استفاده کنند، تمایز پیدا کردن میتواند نکته مثبتی باشد. درضمن رنگ های خنثی مثل سیاه و سفید به دلیل عدم پیچیدگی، پیام اصلی محصول را به مخاطب منتقل میکنند.

خوانایی بهتر

تضاد رنگی باعث میشود متون نوشته شده بر روی تراکت های سیاه و سفید به سادگی خوانده شود و چشم فرد را آزار ندهد. به این ترتیب شما علاوه بر معرفی کسب و کار خودتان، ارزش زیادی برای مشتریان قائل شده اید و آن ها را از خواندن یک مطلب سخت نجات داده اید.

حس نوستالژیک

ترکیب رنگی سیاه و سفید عموم مردم را به دوران گذشته میبرد و حس و حال نوستالژیکی برای آن ها ایجاد میکند. پس اگر شما کسب و کاری دارید که به نوعی به گذشته مربوط میشود شاید انتخاب این مدل تراکت تصمیم خوبی برایتان باشد.

تراکت سیاه و سفید مناسب کدام کسب و کار ها است؟

این که شما برای تبلیغ کسب و کار خود از تراکت سیاه و سفید استفاده کنید یا تراکت رنگی کاملا به سلیقه و نظر شخص شما بستگی دارد اما ما در این بخش چند حوزه کاری را برای شما مثال میزنیم که استفاده از این تراکت ها د برایشان مناسب است.

چاپ تراکت

  • فروش اجناس عتیقه: به دلیل همان حس نوستالژیکی که این محصولات در ذهن مخاطب ایجاد میکند، هماهنگی خوبی با کسب و کار هایی دارد که اجناس قدیمی میفروشند.
  • عکاسی: اوایل دورانی که عکاسی وارد زندگی مردم شد تمام عکس ها سیاه و سفید بودند. همچنان نیز با گذشت زمان، تصاویر سیاه و سفید مورد علاقه خیلی از طرفداران عکاسی هستند.
  • برندهای کلاسیک: فارغ از حوزه فعالیت کاری شما، اگر هویت برندتان کلاسیک و نوستالژیک است میتوانید از تراکت سیاه و سفید استفاده کنید.
  • رستوران ها: حتما شما هم با تصور تراکت سیاه و سفید به یاد تراکت های تبلیغاتی رستوران ها و تهیه غذاهای مختلف میفتید. نمیدانیم چرا ولی استفاده از این تراکت های تبلیغاتی خیلی بین این قشر محبوب است.

حال فارغ از اینکه کسب و کار شما در چه حوزه ای است، اگر شرایط زیر درمورد شما صدق میکند احتمالا چاپ تراکت سیاه و سفید برای شما مناسب خواهد بود:

  • بودجه کم: مشخصا تراکت های بدون رنگ قیمت چاپ و تولید کمتری نسبت به تراکت هایی دارند که طراحی پیچیده و رنگ های مختلف دارند.
  • کمبود زمان: چاپ این دسته از تراکت ها به دلیل پیچیدگی کمتر، سریع تر انجام میشود.
  • نداشتن شرایط به روز رسانی: برخی کسب و کارها در طول زمان تراکت های خود را آپدیت میکنند و این میتواند برای روند بازاریابی مفید باشد. اما تراکت های سیاه و سفید برای بازه های زمانی طولانی کاربردی هستند.

درباره صالحی سئو

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar