خانه / کارت ویزیت / بخش سوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب
کارت ویزیت

بخش سوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

در این مقاله به بخش سوم  12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب می‌پردازیم.

 

بیشتر بخوانید:   بخش اول: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب
بیشتر بخوانید:   بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

 

9- یک طرح رنگی را انتخاب کنید

رنگ برای طراحی شما بسیار اهمیت دارد، به ویژه با توجه به اینکه مردم کارت ویزیت رنگی را ده برابر طولانی‌تر از استاندارد‌های سیاه و سفید نگه می‌دارند.

توجه داشته باشید که رنگ‌هایی که بیشترین توجه را جذب می‌کنند، همیشه با نیازهای مشتری شما مطابقت ندارد. اگر مشتری شما در حال حاضر دارای یک رنگ سازمانی خاص است، قدرت بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر نه، شما باید یک پالت رنگی کاملا جدید را با توجه به مشتری خود طراحی کنید.

اطمینان حاصل کنید که رنگ‌های انتخاب شده به اندازه کافی با اهدافی که در ابتدای پروژه با مشتری خود داشتید مطابقت دارد و تنها رنگ‌هایی را که فکر می‌کنید از نظر شما زیبا و مناسب است را انتخاب نکنید.

 

طرح رنگی مناسب

 

10- تایپوگرافی را انتخاب کنید

پیدا کردن ترکیبی مناسب از طرح و سبک حروف می‌تواند نوعی چالش باشد. معمولا بهتر است طرح خود را به دو یا سه فونت محدود کنید زیرا فونت‌های زیاد موجب حواس پرتی و عدم تمرکز بر روی مطلب مورد نظر می‌شوند. بنابراین می‌توانید یک سری فونت خوانا و یا یک سری فونت تزئینی در نظر بگیرید. در این حالت با انتخاب فونتی خاص برای نام مشتری خود قادر خواهید بود شخصیت بصری زیبایی را انتخاب کنید البته یادتان باشد که اطلاعات تماس باید همچنان با فونتی درج شوند که به راحتی قابل خواندن باشند.

همچنین می توانید سلسله مراتب اهمیت مطالب خود را را با توجه به اندازه فونت مورد استفاده مشخص کنید. بدین صورت که مهمترین عناصر مانند نام مشتری و وب سایت می بایست بزرگ‌تر از مابقی فونت‌ها باشد. اندازه فونت ایده آل شما به طرح کارت و مقدار متن بستگی دارد. در حالت کلی بهتر است از حداقل فونت با سایز ۸ استفاده کنید تا برای عموم مردم به اندازه کافی خوانا باشد.

 

تایپوگرافی

 

11- طرح ظاهری کارت را ایجاد کنید

تا به این مرحله همه عناصر مورد نیاز برای طراحی کارت ویزیت را دارید. حالا شما می‌خواهید یک کارتی را ارائه دهید که ضمن داشتن طرحی خوانا، اطلاعات زیادی را در یک فضای کوچک جای دهد. در این صورت با ایجاد سلسله مراتب اندازه فونت، شروع کنید. آیتم‌های مهم، فونت بزرگتری را به خود اختصاص می‌دهند. آیتم هایی که دارای اهمیت برابر هستند باید اندازه‌های مشابه و از نظر قرارگیری در کارت در نزدیکی یکدیگر جای گیرند. نام یا علامت تجاری بزرگترین عنصر بوده و حداقل یک چهارم طراحی را اشغال می‌کند.

همانطور که سلسله مراتب را ایجاد می‌کنید، مشاهده خواهید کرد که آیا طراحی شما از نظم مناسبی برخوردار است و یا دارای بهم ریختگی است. فضای سفید یک ابزار اندازه‌گیری خوب برای درک این موضوع است؛ هر عنصر باید یک منطقه منحصر به خود داشته باشد. حال اگر طراحی شما هیچ فضای سفیدی نداشته باشد، احتمالا باید چیزی را حذف کنید و یا حداقل از پشت کارت استفاده کنید. از طرفی برخی از مردم معتقدند پشت کارت بایستی خالی باشد تا مخاطبین کارت بتوانند یادداشت خود را در آن قسمت بنویسند. در برخی موارد انتقال اطلاعات مشتری به پشت کارت می‌تواند خاص و متفاوت باشد به خصوص در زمانی که می‌خواهید یک عکس جالب، تصویری ویژه و یا لوگوی مورد نظر را در جلوی کارت نمایش دهید.

ذکر این نکته ضروری است که در صورت نیاز جهت ساماندهی بهتر به فضای کارت می‌توانید از طرح عمودی به جای افقی استفاده کنید. در حالت جدید ممکن است خلاقیت شما به سمت چیدمان بهتر و صحیح‌تر جلب شود.

 

طرح ظاهری کارت

 

12- آماده چاپ

بر خلاف باور عمومی، چاپ موفق تنها مسئولیت چاپگر نیست. به عنوان یک طراح، شما می‌توانید این فرآیند را خیلی ساده‌تر انجام دهید. با چاپگر ارتباط برقرار کرده و یک طراحی مناسب همراه با چاپ مطلوب ایجاد کنید، مخصوصا هنگامی که طراحی برای خودتان یا مشتریان بی تجربه است.

 

بیشتر بخوانید:   بخش اول: راهنمای آماده سازی فایل برای چاپ

 

– مرزها و مناطق امن

یکی از مواردی که در طراحی کارت باید مورد توجه قرار گیرد توجه به فاصله مطالب درون کارت نسبت به گوشه‌های کارت است.
به صورت معمول یک فاصله 3 میلیمتری از لبه کارت نسبت به متن و تصاویر درج شده وسط کارت در نظر گرفته می‌شود تا در هنگام چاپ و برش کارت به مطالب درون آن لطمه‌ای وارد نشود. البته برای اطمینان بیشتر نیز یک منطقه امن به فاصله 5 میلیمتری را در نظر می‌گیرند.

مرزها و مناطق امن در کارت

– رنگ، وضوح و فرمت

برای بهترین نتایج چاپ، شرایط طراحی مطلوب را ایجاد کنید. بررسی کنید که از CMYK یا PMS استفاده شود و نه RGB. سپس، اطمینان حاصل کنید که وضوح تصویر شما حداقل dpi 300  تنظیم شده باشد. پایین‌تر از این مقدار مجاز نیست.

همچنین توصیه می‌شود فایل طراحی شده خود را به صورت یک PDF ذخیره کنید زیرا فایل‌های PDF دارای دسترسی ساده‌تر و بهتر از فرمت‌های JPG یا TIFF هستند.

 

رنگ، وضوح و فرمت کارت

 

– اصلاح و متناسب سازی

طراحی خود را تصحیح کنید. یک اشتباه چاپی می‌تواند یک کارت ویزیت را به طور کامل بی‌فایده ارائه دهد و به این معنی است که شما و مشتریتان فقط زمان و پول زیادی را به هدر داده‌اید. هیچ وقت از تایپوگرافی، قالب‌بندی و آثار هنری خود غافل نمانید.

– از هزینه‌های مجانی جلوگیری کنید

اگر مشتری شما جایی را پیدا کند که چاپ رایگان ارائه می‌دهد، نسبت به آن احتیاط کنید. هزینه چاپ ممکن است رایگان باشد منتها پشت کارت به صورت یک بیلبورد کوچک برای تبلیغ آگهی چاپگر تبدیل خواهد شد؛ که در این صورت تبلیغ شرکت دیگر در کارت مشتری شما می‌تواند آن کارت را به یک کارت ساده بدل کرده و مشتری شما را غیر حرفه ای نشان دهد. یک راه حل کاربردی جهت کاهش هزینه مشتری ارائه پیشنهاد چاپ کارت ویزیت با تیراژ بالا است.

 

 جلوگیری از هزینه های مجانی

 

جهت مشاهده نمونه کارت ویزیت های به چاپ رسیده در مجموعه چاپ آقا می‌توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

نمونه کارت ویزیت چاپ آقا

 

منبع: companyfolders

درباره صالحی سئو

2
نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar
2 نظرها
0 موضوع پاسخ ها
0 دنبال کنندگان
 
بیشترین پاسخ ها
پرطرفدارترین نظرها
2 نظر نویسندگان
مهناز محمدییویو نظرات اخیر نویسندگان
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مهناز محمدی
مهمان
مهناز محمدی

سلام وقتتون بخیر، ببخشید ما برای دفتر وکالتمون کارت ویزیت میخواستیم، توی مجله اقتصاد آفرین دیدم نوشته بود بهترین نوع کارت برای این کار PSD هست، خوساتم بدونم شما کار میکنید این مدل رو؟

یویو
مهمان
یویو

یکم فونت رو بزرگ کنید. ux وجود نداره اینجا کور شدم