خانه / کارت ویزیت / بخش اول: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب
کارت ویزیت

بخش اول: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

بر اساس تحقیقاتی که در مورد کارت ویزیت، اهمیت و کاربردش در جوامع تجاری امروزی انجام شده است می توان اینگونه گفت که به طور میانگین از میان 260،397،27 عدد کارت ویزیت که هر روز چاپ می‌شود، تنها 2000 کارت مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد تا فروش یک شرکت را تقریبا 3 درصد افزایش دهد. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این بازده بدین صورت بوده و بسیاری از کارت ها در زباله قرار می‌گیرند؟ در ادامه با 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب آشنا خواهید شد.

واقعیت این است که بسیاری از کارت ویزیت ها دارای طرح های خشن و نامناسب تجاری هستند. اما به عنوان یک طراح، شما این قدرت را دارید تا بتوانید یک کارت ویزیت فوق العاده منحصر به فرد ایجاد کنید که دریافت کنندگان، آن را برای ماه‌ها (یا حتی سال‌ها) نگه دارند. البته، اکثر کارت‌ها بسیار شبیه به هم هستند، به همین دلیل ما این راهنمای گام به گام را برای کمک به طراحی کارت ویزیت به طوز صحیح عرضه کرده‌ایم.

جهت مشاهده نمونه کارت ویزیت های به چاپ رسیده در مجموعه چاپ آقا می‌توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

نمونه کارت ویزیت چاپ آقا

 

1- برنامه ای را از پیش تعیین کنید

در ابتدا پیشنهاد می‌شود با کمی تحقیق شروع کنید تا درباره مطالبی که قرار است در کارت ویزیت درج شود اطلاعات کافی داشته باشید. برای این امر می‌توانید با مشتری خود در مورد اهدافشان صحبت کرده و یک خلاصه ی خلاقانه ای را برای خود ایجاد کنید. سپس از الگوها یا کارت ویزیت واقعی برای الهام گرفتن استفاده کنید.

همچنین قبل از عملی کردن ایده ی مورد علاقه خود بهتر است ابتدا به قواعد طراحی که شکل دهنده مفاهیم ایده شما هستند فکر کرده و به خاطر داشته باشید که هر ایده ای که نیازهای مشتری شما را برآورده نسازد، ارزشی در کارت ویزیت آن ها نیز ایجاد نمی‌کند.

 

2- اطلاعات تماس را انتخاب کنید

ابتدایی ترین موردی که باید در کارت درج شود، اطلاعات تماس دارنده کارت است. انتخاب اطلاعات مناسب می‌تواند یک چالش واقعی باشد چرا که افراد به روش های مختلفی با دارنده کارت ارتباط برقرار می‌کنند. این اطلاعات شامل موارد ذیل می گردد‌.

 

اطلاعات تماس روی کارت

 

– نام و عنوان

کارت های بدون نام بسیار بی‌فایده هستند، زیرا مخاطبین مورد نظر تمایل به برقراری ارتباط با یک شخص واقعی دارند، نه با فردی نامشخص. نام و عنوان شغلی به شما این امکان را می‌دهد تا افراد بدانند که چه کسی مشتری شماست و چه کاری انجام می‌دهد.

– نام و لوگو شرکت

علاوه بر ایجاد حس اعتماد در مخاطبین نسبت به نام و نشانی دارنده کارت، افزایش اعتماد آن‌ها به برندی که در کارت عرضه می‌گردد نیز بسیار حائز اهمیت است. هنگامی که مشتری شما برای یک شرکت کار می‌کند، می‌توانید با تأکید بر نام و لوگو کسب و کار، اعتماد به نام تجاری را ایجاد کنید.

– تلفن

ثبت شماره تلفن تجاری بسیار مهم است. زیرا برخی افراد هنوز ترجیح می‌دهند با تلفن صحبت کنند، از نظر آن ها مکالمات تلفنی آسان تر از بررسی یک وب سایت بوده و کمتر از یک ایمیل احتمال تفسیر اشتباه در آن رخ می‌دهد.

– ایمیل و آدرس URL سایت

با درج هر دو گزینه آدرس ایمیل و URL ، مشتری بالقوه دارنده کارت می‌تواند به طور مستقیم با او تماس بگیرد یا به وب سایت مورد نظر مراجعه کند. در برخی موارد ممکن است بخواهید پیوندی (لینکی) را به یک وبلاگ، ویدیو یا صفحه‌ای که دارنده کارت را معرفی می‌کند، ایجاد کنید. فقط مطمئن شوید URL خیلی پیچیده نباشد.

– رسانه های اجتماعی

استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای مشتری می‌تواند یک ایده خوب و در عین حال فرآیند پیچیده‌ای باشد زیرا نکته‌ای که باید به آن توجه شود استفاده از رسانه‌ی اجتماعی کاربردی است که با برند و مخاطب کسب و کار مشتری شما مرتبط است.

– QR کد

کدهای QR فضای زیادی را اشغال می‌کنند، اما هنوز هم کارآمدترین راه برای مرتبط کردن مطالب چاپ شده و آنلاین با هم هستند. شما می‌توانید آن ها را به وب سایت مشتری خود پیوند داده و یا از آن ها در سایر روش های خلاقانه استفاده کنید. به عنوان مثال، تگ های نامی قابل شنیدن (ANTs) اجازه می‌دهند مخاطب، کد QR را اسکن کرده و نحوه تلفظ نام مشتری شما را یاد بگیرد.

– آدرس

استفاده از آدرس، برای تمامی دارندگان کارت عمومیت ندارد. به طور مثال درج یک آدرس فیزیکی در یک کارت برای کسی که فقط آنلاین کار می کند نامفهوم است. هنگامی که مشتری شما یک وب سایت قوی دارد، می‌توانید فقط زمانی که او را به بازدیدکنندگان در فروشگاه یا سازمان متکی می‌کند، آدرس را درج کنید.

– نقشه

فرض کنید مشتری شما بعد از همه اطلاعات، به یک نقشه آدرس نیاز دارد. به جای نگرانی در مورد اینکه چقدر فضا اشغال شده است، می‌توانید نقشه را بر روی پشت کارت درج کنید. بدین منظور، نقشه های گوگل و یا نرم افزار Illustrator -برای داشتن جزئیات دقیق‌تر- مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

بیشتر بخوانید:   کارت ویزیت های خلاق و منحصر به فرد

 

3- متن حمایتی اضافه کنید

اطلاعات تماس بخش اصلی پیام رسانی به مخاطب در یک کارت ویزیت است، اما یک کارت که فقط به مردم اطلاع می‌دهد که چگونه با شما تماس بگیرند، بسیار قانع کننده نیست. گام بعدی شما این است که به مخاطب بگویید چرا باید با دارنده کارت تماس بگیرد. این معمولا به معنای یک شعار یا یک فراخوان است.

اینگونه شعارها یک راه آسان برای اطلاع رسانی به مخاطبین در رابطه با اینکه مشتری شما کیست و چه کاری انجام می‌دهد می‌باشد. به طور مثال یک نانوایی با اسم عمومی سارا با قرار دادن برچسبی تحت عنوان “دوستاته ترین نانوایی محل” خود را در مقایسه با دیگر نانوایی ها منحصر به فرد کرد.

از سوی دیگر اعلام فراخوان به مخاطبین مشتری شما گام بعدی را عرضه می‌کند مانند جمله “از وب سایت ما بازدید کنید”. فراخوان ممکن است حتی در قالب یک پیشنهاد تبلیغاتی باشد و به مخاطبین مشتری شما اجازه دهد تا کارت را به فروشگاه برده و آن را برای تخفیف یا نمونه های رایگان استفاده کند.

 

شعار-فراخوان

 

4- عکس ها یا تصاویر را اضافه کنید

اضافه کردن عکس به کارت ویزیت به شما امکان می دهد موارد خاصی را که کلمات قادر به توضیح آن نیستند، بیان کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است از یک پس زمینه عکس‌دار استفاده کنید تا نمونه هایی از کار مشتری خود را همانند یک ویترین به نمایش بگذارید و یا با استفاده از یک پرتره به مخاطبین این موضوع را یادآوری کنید که دارنده کارت چه کسی است. پرتره ها می‌توانند تاثیر ویژه ای داشته باشند زیرا برای مردم امکان مطابقت نام دارنده کارت با فردی که قبلا ملاقات کرده اند را فراهم می‌کنند. این امر باعث می‌شود که آن ها در زمانی که مجددا به کارت مراجعه می‌کنند خیلی ساده تر موارد مورد نیاز را به یاد آورند.

 

تصاویر روی کارت ویزیت
طراحی یک کارت ویزیت مناسب

 

بیشتر بخوانید:   بخش دوم: 12 نکته مهم و اساسی در طراحی یک کارت ویزیت مناسب

 

منبع: companyfolders

درباره صالحی سئو

1
نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar
1 نظرها
0 موضوع پاسخ ها
0 دنبال کنندگان
 
بیشترین پاسخ ها
پرطرفدارترین نظرها
1 نظر نویسندگان
ارسلان نظرات اخیر نویسندگان
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
ارسلان
مهمان
ارسلان

عالی ممنون از اطلاعات مفیدتون