خانه / آموزش / ساده ترین روش های رنگی کردن عکس قدیمی بدون فتوشاپ
روش های رنگی کردن عکس قدیمی

ساده ترین روش های رنگی کردن عکس قدیمی بدون فتوشاپ

عکس های قدیمی با ظاهر سیاه و سفید خود حس نوستالژیک را در ذهن بیننده ایجاد میکنند اما حتما برای شما هم پیش آمده که با خود فکر کنید آیا روشی برای رنگی کردن عکس های قدیمی وجود دارد؟ البته که دارد! احتمالا با خود فکر میکنید راه حل این کار استفاده از فتوشاپ است؛ اما برای استفاده از این روش باید حتما یک شخص با تجربه که توانایی کار با فتوشاپ را داشته باشد. حتی اگر همچین شخص را پیدا کنید، باید این را در نظر داشته باشید که فرایند تبدیل عکس سیاه و سفید به رنگی، میتواند زمانبر باشد. پس چه باید کرد؟ آیا روش ساده تری برای رنگی کردن عکس های سیاه و سفید قدیمی وجود دارد؟ البته! در ادامه این مطلب به معرفی ساده ترین روش های رنگی کردن عکس قدیمی بدون فتوشاپ میپردازیم.

ابزارهای رنگی کردن عکس های قدیمی بدون فتوشاپ

ابزارهای آنلاین و آفلاین زیادی علاوه بر هوش مصنوعی وجود دارند که میتوانید از آن ها برای رنگی کردن عکس های قدیمی و سیاه و سفید خود استفاده کنید. در این بخش میخواهیم چند مورد از بهترین ابزارها برای رنگی کردن عکس های قدیمی را به شما معرفی میکنیم.

Image Colorizer

ابزار Image Colorizer یک گزینه بسیار مناسب برای تبدیل عکس های سیاه و سفید شما به رنگی است که هیچ هزینه ای هم ندارد و میتوانید به طور رایگان از آن استفاده کنید. مزیت دیگر آن وجود اپلیکیشن های اندروید و ios این ابزار در کنار وب سایت Image Colorizer است. شما میتوانید متناسب با شرایط خود انتخاب کنید که عکس قدیمی خود را با تلفن همراه و اپلیکیشن های Image Colorizer رنگی کنید یا از وب سایت آن استفاده کنید. این روش جزو ساده ترین روش های رنگی کردن عکس قدیمی بدون فتوشاپ است که به کمک هوش مصنوعی در کمترین زمان، این کار را برای شما انجام میدهد. این اپلیکیشن ها سرویس های دیگری همچون شفاف سازی عکس های قدیمی را نیز دارد اما برای استفاده از این سرویس ها باید هزینه بپردازید.

رنگی کردن عکس قدیمی بدون فتوشاپ

SoftOrbits

این نرم افزار را میتوانید در سیستم عامل های ویندوز خود نصب و از آن استفاده کنید. پس اگر ارتباط خوبی با ابزارهای آنلاین و اپلیکیشن های موبایل ندارید، از SoftOrbits استفاده کنید. این نرم افزار علاوه بر رنگی کردن عکس قدیمی شما، خط و خش های آن را نیز رفع میکند و کیفیت عکس را بهبود میبخشد. البته بهتر است بدانید که قابلیت رنگی کردن خودکار این نرم افزار آنچنان چنگی به دل نمیزند. اگر از این نرم افزار برای رنگی کردن عکس های قدیمی کمک میگیرید پیشنهاد میشود که به طور دستی رنگ بخش های مختلف تصویر را تنظیم کنید. این روش شاید کمی زمان بر باشد اما برای افزایش دقت و سرعت میتوانید ابتدا تصویر سیاه و سفید را با حالت خودکار رنگی کنید و سپس به صورت دستی آن را بهبود ببخشید.

چاپ کارت پستال با بهترین کیفیت در چاپ آقا

Chromatix

این اپلیکیشن مخصوص تلفن همراه است و میتوان گفت ساده ترین روش رنگی کردن عکس های قدیمی به شمار میرود. حتی اگر بخواهید عکس سیاه و سفیدی را در لحظه تبدیل به یک عکس رنگی کنید کافی است با دوربین گوشی آن عکس را اسکن کنید تا در کمترین زمان ممکن عکس رنگی به شما تحویل داده شود.

hotpot

یکی از ابزارهای آنلاین بسیار خوب برای تبدیل عکس سیاه و سفید به عکس رنگی با کیفیت استفاده از وب سایت hotpot است. hotpot با بهره گیری از هوش مصنوعی در کمترین زمان، بدون نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه و یا حتی ثبت نام در سایت، کار رنگی کردن عکس قدیمی شما را انجام میدهد. البته که این سایت نسخه پولی هم دارد که عکس رنگی شده نهایی را با کیفیت بهتری به شما ارائه میدهد اما نسخه رایگان آن هم به اندازه کافی کار شما را راه می اندازد.

ابزار رنگی کردن عکس قدیمی

Ancestry

یک ابزار بسیار جالب برای رنگی کردن عکس قدیمی Ancestry است. به سادگی میتوانید عکس های نوستالژیک خانوادگی خود را به عکس های رنگی با کیفیت تبدیل کنید. یکی دیگر از کاربردهای جالب این ابزار، امکان پیدا کردن ریشه های خانوادگی گذشته و ساخت شجره نامه است.

colourise

وب سایت colourise.com مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری عمیق کار میکند و به بهترین شکل عکس های سیاه و سفید شما را به رنگی تبدیل میکند. colourise رنگی کردن عکس های قدیمی را به صورت کاملا خودکار و در زمانی بسیار کم انجام میدهد. فقط توجه کنید که عکس سیاه و سفید شما نباید حجم بیشتر از 5MB و رزولوشن بیشتر از 1200 * 1200 پیکسل داشته باشد. فرمت تصویری که آپلود میکنید نیز باید یکی از این موارد باشد: jpg, jpeg, png

MyHeritage

یک وب سایت عالی برای تبدیل عکس های قدیمی به عکس رنگی جدید است. این وب سایت کارکرد بسیار ساده ای دارد و علاوه بر رنگی کردن عکس های قدیمی، قابلیت های دیگری همچون تبدیل عکس ها به گیف نیز دارد. تنها کافی است عکس را در سایت آپلود کنید تا وب سایت MyHeritage شوید و عکس خود را در آن آپلود کنید تا عکس رنگی را تحویل بگیرید. نکته جالب MyHeritage این است که با وجود رنگی شدن عکس ها، حس نوستالژیک عکس همچنان حفظ میشود. پس اگر میخواهید عکس رنگی اما با حس و حال خاطره انگیز داشته باشید، از این ابزار استفاده کنید.

تبدیل عکس های سیاه و سفید به رنگی با هوش مصنوعی

در روزگاری که تکنولوژی تمامی ابعاد زندگی افراد را احاطه کرده، قاعدتا اولین راه حل برای هر مشکلی، هوش مصنوعی است! چرا که نه؟ کاملا منطقی است که برای رنگی کردن عکس های قدیمی خود از هوش مصنوعی یا ChatGPT استفاده کنید. البته که برخی ابزارهایی که در این مطلب معرفی کردیم هم بر پایه هوش مصنوعی کار میکنند اما میتوانید به طور مستقیم هم از هوش مصنوی استفاده کنید. به این معنا که خیلی ساده عکس خود را به ChatGPT بدهید و به او بگویید که میخوهید عکس را رنگی کند. به همین سادگی.

اگر میخواهید برعکس این کار را انجام دهید، یعنی عکس رنگی را به سیاه و سفید تبدیل کنید، مطلب ما درمورد سیاه و سفید کردن عکس با هوش مصنوعی را بخوانید

دلایل تبدیل عکس سیاه و سفید به رنگی

افراد ممکن است به دلایل متفاوتی اقدام به تبدیل عکس های سیاه و سفید به رنگی کنند. در این بخش چند مورد از این دلایل را نام میبریم:

  • بازسازی خاطرات: در گذشته افراد چاره ای جز گرفتن عکس های سیاه و سفید نداشتند! بر خلاف این روزها که با افکت های مختلف میتوان تناژ رنگی عکس را انتخاب کرد، در گذشته این حق انتخاب وجود نداشت. حالا ممکن است برخی افراد بخواهند عکس های قدیمی خود را به تصاویر رنگی تبدیل کنند تا خاطراتشان با جزئیات بیشتری برایشان قابل یادآوری و دیدن باشد.
  • تحقیقات تاریخی: دانشجویان و یا افراد فعال در حوزه تاریخ و باستان شناسی ممکن است تصاویری مربوط به گذشته پیدا کنند و برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر، نیاز به رنگی کردن عکس قدیمی داشته باشند.
  • موزه یا گالری: موزه ها هم اغلب برای رنگ و روح بخشیدن به یافته های قدیمی خود ممکن است به این ابزارها نیاز داشته باشند.
  • چاپ: ممکن است شخصی یک عکس قدیمی سیاه و سفید داشته باشد و بخواهد از آن برای چاپ پوستر یا چاپ تقویم رومیزی خاطره انگیز استفاده کند.

درباره صالحی سئو

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar