خانه / بروشور / راهنمایی های سریع برای ایجاد یک بروشور عالی
بروشور

راهنمایی های سریع برای ایجاد یک بروشور عالی

همه صاحبان کسب و کار برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان تلاش می‌کنند و راهکارهای متعددی را در این خصوص مورد استفاده قرار می‌دهند تا بتوانند مخاطبین و مشتریان بیشتری را جذب کنند. یکی از ابزارهای موثر برای ارتباط با مشتری و رونق بخشیدن به کسب و کارتان، ایجاد یک بروشور عالی است. تمامی کسب وکارها با ساختار گرافیکی مناسب جهت طراحی و چاپ بروشور می‌توانند با مشتریان ارتباط بهتری برقرار کنند و خدمات و محصولات خودشان را معرفی کنند.

بروشور یک روش آزمایش شده است که توسط انواع مختلف کسب و کارها برای جذب مشتریان مورد استفاده قرار گرفته است. یک بروشور خلاق و زیبا ارزشمند است و می تواند به طور مستقیم به فروش برای کسب و کار شما منجر شود.

با استفاده از بروشور شما در موقعیتی قرار می گیرد که اطلاعات را در اختیار مشتری قرار می دهید و آگاهی بیشتری را در بین مخاطبان مورد نظر ایجاد می کنید.


چاپ هدایای تبلیغاتی ارزان 


مخاطبان هدف را شناسایی کنید

یک مخاطب هدف ممکن است افرادی از گروه سنی خاص، حرفه، سطح درآمد، جنسیت، وضعیت تاهل و غیره یا هر ترکیبی از این عوامل را توصیف کند. این بروشور باید با توجه به اهداف مورد نظر شما طراحی شود. به عنوان مثال، یک بروشور با هدف مادران جوان باید از یک بروشور با هدف بازنشستگان متفاوت باشد.

قبل از اینکه شروع به طراحی کنید، یک پوشه ایجاد کنید و در آن موارد زیر را آماده و جمع آوری کنید:

لوگو: در صورتی که لوگو دارید، نسخه با وضوح بالا را آماده کنید تا از کیفیت آن در چاپ آسوده خاطر باشید.

تصاویر: بهترین عکس های محصولات و خدمات خود را انتخاب کنید. دوباره مطمئن شوید که آنها با کیفیت و وضوح بالا هستند. سعی کنید از تصاویر قدرتمند و خیره کننده استفاده کنید.

متن: پیغام شما مهم است، پس کمی وقت خود را برای تهیه متن بگذارید. وقتی مردم شروع به خواندن بروشور می کنند، انتظار ندارند که یک رمان بخوانند، اطلاعاتتان را صریح و ساده ارائه دهید. مشتریان می خواهند مهم ترین اطلاعات در اختیار آن ها قرار گیرد سعی کنید روی یک یا دو پیام کلیدی تمرکز کنید.

معرفی / درباره ما: یک بروشور فرصتی است برای اینکه بگویید چه کسی هستید و چه محصولات یا خدماتی ارائه می دهید با این کار می توانید در ذهن مخاطب اطمینان ایجاد کنید.

جزئیات تماس: برای این که مشتریان بتوانند با شما در ارتباط باشند اطلاعات تماس و آدرس ایمیل و شبکه های اجتماعی خود را قرار دهید.

هنگامی که متن، لوگو و تصاویر خود را تهیه کرده اید، آماده، ساختن بروشور هستید.

 

کاغذ خود را انتخاب کنید

کاغذی که به سبک بروشور شما مناسب است را انتخاب کنید. برای چاپ بروشور عموما از انواع کاغذهای گلاسه (مات – براق) استفاده می شود.

استفاده از سلفون مات یا براق و استفاده از یووی می تواند بیشتر توجه مخاطب را جلب کند.

 

خط تا و سایز بروشور را انتخاب کنید:

براساس نیاز به فضا و میزان اطلاعات و تصاویر سایز را انتخاب کنید. به محتوای خود نگاه کنید و درباره هدف از بروشور خود فکر کنید تا تصمیم بگیرید که چه خط تایی مناسب است. با بروشورهای تاشو می توانید اطلاعات را دسته بندی کنید و مخاطب را به توجه کردن و مطالعه وادار کنید. در ادامه به معمول ترین خط تا ها در بروشور می پردازیم.

 

بروشور دولت:

بروشورهای دو لتی با نام نیم تا هم شناخته شده‌اند. این نوع خط تا باعث ایجاد 4 پنل می شود که خواندن مطالب آن آسان تر و زمانی که صرف خواندن آن ها می شود کمتر است به همین دلیل بیشتر در رقابت های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. البته که همه مشاغل و کسب و کارها می‌توانند با بروشورهای دولتی خدمات و محصولات خود را معرفی کنند.

 

بروشور دو لت
بروشور دو لت- ایجاد یک بروشور عالی

 

بروشور سه لت:

این نوع بروشور در بین بروشورها از محبوبیت خاصی برخوردار است که اغلب انتخاب مناسبی برای آگهی های تبلیغاتی است. مهم ترین ویژگی بروشور سه لت این است که فضای زیادی برای ارائه اطلاعات در آن وجود دارد. این بروشور دارای 6پنل است که یکی پنل رویی و دیگری پنل پشتی به حساب می آید.پنل جلو معمولا برای نمایش آرم شرکت و آخرین پنل برای ذکر جزئیات تماس مورد استفاده قرار می گیرد. از پنل های داخلی هم جهت برجسته کردن محصولات یا خدمات استفاده می کنند البته بسته به نحوه خط تا ممکن است این ساختار تغییر پیدا کند.

 

بروشور 3 لت
بروشور 3 لت- ایجاد یک بروشور عالی

 

نحوه ی تا خوردن بروشور 3 لت:

تا خوردن بروشور 3 لت به دو روش معمول آکاردئونی و دروازه ای صورت می گیرد. بروشور آکاردئونی به دلیل شباهت با آکاردئون به این اسم نامیده شده است. در این حالت پهنای لت ها معمولا هم اندازه تعیین می‌شوند. این بروشور به صورتی طراحی می شود که علاوه بر این که مخاطب هر صفحه را به صورت مجزا می بیند، می تواند کل بروشور را در یک نگاه مشاهده کند.

 

بروشور 3 لت آکاردئونی

 

 

در بروشورهای دروازه ای با تا کردن قسمت های راستی و چپی به میانه،طرحی فیزیکی مشابه با دروازه ایجاد می شود. در این حالت معمولا لت هایی که بر روی لت دیگری تا می شوند، در پهنا بدلیل جلوگیری از قوس برداشتن بروشور به هنگام تا خوردن و بسته شدن کمی کوچکتر تعریف می شوند.

 

بروشور 3 لت دروازه ای

 

 

بروشور پنجره ای:

بروشور پنجره ای معمولا برای بازاریابی مدرن طراحی می شود و بهترین ابزار برای معرفی مؤسسه ها، محصولات و خدمات برتر شرکت ها در دنیای روز است. شکل فیزیکی این بروشور باز شدن پنجره را تداعی می کند. با استفاده از ساختار گرافیکی مناسب و ایده نو این نوع بروشور می تواند نتیجه چشم گیری را پیش رو داشته باشد.ساختار این بروشور به این شکل است که سایز دو لت کناری نیمی از لت میانی می باشد. با در نظر گرفتن این موارد می توانید بروشورهای خلاقانه ای ایجاد کنید.

 

بروشور پنجره ای  ایجاد یک بروشور عالی
بروشور پنجره ای- ایجاد یک بروشور عالی

 

نکته: یک تکه کاغذ را بردارید، آن را به یکی از فرمت های بالا تا بزنید و آنچه را که در هر پنل ها قرار داده می شود را بنویسید. این به شما کمک می کند طرح را تجسم کنید و بهترین فرمت را انتخاب کنید.

 

بروشور پنجره ای

 

 

مکان قرارگیری خط تا:

در زمان طراحی بروشور، نوشتار و تصاویر موجود در هر لت باید طوری با لبه کار فاصله داشته باشند که هنگامی که به کمک خط تا هر لت از هم مجزا می شوند نوشتار و یا تصاویر مورد آسیب قرار نگیرند. البته علاوه بر مسئله طراحی دستگاه خط تا هم بسیار حائز اهمیت است. چون اگر خط تا در جای اشتباهی قرار گیرد زمانی که بروشور تا شود لت ها به یک اندازه دیده نمی شود و زیبایی بصری خود را از دست می دهد.

 

چاپ بروشور

هنگامی که تمامی تصمیمات را با توجه به کسب و کارتان گرفتید نوبت به چاپ بروشور می رسد.
اگر بروشور به صورت حرفه ای طراحی و به چاپ برسد می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و پس از چاپ با توجه به مخاطب، آن ها را در محل کسب و کار خود قرار دهید و یا در نمایشگاه های تجاری توزیع کنید.

 

مجموعه‌ی چاپ آقا با دارا بودن مجرب‌ترین متخصصان در زمینه طراحی و چاپ قادر ‌به ارائه بروشورهای جذاب و با کیفیت به مشتریان خود است. این مجموعه به عنوان اولین و تنها ارائه‌دهنده ابزاری جهت طراحی آنلاین و رایگان محصولات چاپی مختلف مانند کارت ویزیت، سربرگ، تراکت، بروشور، کارت دعوت و … محیط آنلاینی را فراهم کرده که در آن تعداد بی‌شماری از طرح‌های متنوع و جذابی قرار داده شده است تا هر فردی بتواند متناسب با نیاز و سلیقه خود، طرح مورد نظر را به صورت رایگان انتخاب نموده و به ویرایش آن بر اساس اطلاعات شخصی و تجاری خود بپردازد.

همچنین پس از انتخاب طرح دلخواه و ویرایش آن امکان ثبت سفارش و قرارگیری آن طرح در فرآیند چاپ باکیفیت نیز از دیگر مزایایی است که به صورت اتوماتیک و آنلاین توسط مجموعه چاپ آقا ارائه می‌گردد.

جهت مشاهده کلیه طرح‌های بروشور و کار با ابزار طراحی آنلاین چاپ آقا می‌توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

طراحی آنلاین و رایگان بروشور در ابزار طراحی آنلاین چاپ آقا

درباره صالحی سئو

1
نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar
1 نظرها
0 موضوع پاسخ ها
0 دنبال کنندگان
 
بیشترین پاسخ ها
پرطرفدارترین نظرها
1 نظر نویسندگان
دانش آموز نظرات اخیر نویسندگان
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
دانش آموز
مهمان
دانش آموز

سلام خیلی ممنون از توضیحات کامل و جامعتون?