خانه / آموزش / ابزارهای Add/Delete Ancher Point Tool و Convert Point Tool در فتوشاپ
ابزار add/delete/convert point tool

ابزارهای Add/Delete Ancher Point Tool و Convert Point Tool در فتوشاپ

مجوعه ابزار Pen Tool به عنوان یکی از ابزارهای  معروف ترسیم اشکال و مسیریابی دارای زیر مجموعه‌های مخصوص به خود است که فرآیند ترسیم را ساده‌تر و کاربردی‌تر می‌کنند. در ادامه با ابزارهای Pen tool-Point tool بیشتر آشنا شید. این ابزارها عبارت‌اند از:

  • ابزار Pen Tool
  • ابزار Freeform Pen Tool
  • ابزار Add Anchor Point Tool
  • ابزار Delete Anchor Point Tool
  • ابزار Convert Point Tool

در مقالات پیشین دو ابزار Pen Tool و Freeform Pen Tool را مورد بررسی قرار دادیم. در این مقاله نیز به معرفی و نحوه عملکرد سه ابزار بعدی از این سری مجموعه ابزارهای  ترسیم اشکال و مسیر می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:   ابزار Pen Tool و کاربرد آن در فتوشاپ
بیشتر بخوانید:   ابزار Freeform Pen Tool در فتوشاپ

 

ابزار Add Anchor Point Tool

با استفاده از این ابزار می‌توان نقاط جدیدی را به مسیر و اشکال ترسیم شده اضافه کرده و تغییرات دلخواه را به آن اعمال کنیم.

ابزار add point tool
ابزارهای Pen tool-Point tool

برای این کار می‌بایست نشانگر ماوس را بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهیم. در این حالت یک علامت (+) کوچک در کنار ابزار Add Anchor Point Tool نمایش داده می‌شود که به معنای افزودن نقطه جدید در آن ناحیه است. حال با کلیک در آن قسمت یک نقطه به آن اضافه می‌گردد.

ابزار add point tool
ابزارهای Pen tool-Point tool

 

ابزار Delete Anchor Point Tool

این ابزار یکی دیگر از ابزارهای پرکاربرد زیر مجموعه‌ی Pen Tool است. عملکرد این ابزار برخلاف ابزار Add Anchor Point Tool بوده و امکان حذف نقاط مختلف بر روی مسیر یا اشکال را فراهم می‌کند.

ابزار delete point tool
ابزارهای Pen tool-Point tool

همان‌طور که در تصویر زیر نشان داده است با نزدیک کردن نشانگر ماوس به نقطه مورد نظر، علامت (-) در کنار ابزار نمایش داده می‌شود. در این حالت با کلیک بر روی هر نقطه می‌توان آن را حذف کرد. بدیهی است که با حذف هر نقطه، در شکل ظاهری مسیر تغییرات متفاوتی ایجاد می‌گردد.

ابزار delete point tool
ابزارهای Pen tool-Point tool

 

ابزار Convert Point Tool

از این ابزار جهت تبدیل نقاط تشکیل‌دهنده منحنی به نقاط گوشه‌ای استفاده می‌شود. به بیان ساده‌تر توسط این ابزار می‌توان خطوط منحنی یک مسیر را به خطوط مستقیم تبدیل کرد.

ابزار convert point tool

بدین منظور کافیست بر روی یکی از نقاط تشکیل دهنده منحنی کلیک کنیم تا انحنای مسیر از بین رفته و به صورت یک خط مستقیم نمایش داده شود. این عمل در تصویر زیر به صورت کامل نشان داده شده است.

ابزار convert point tool

البته لازم به ذکر است که عکس این عمل نیز امکان‌پذیر است. بدین معنا که اگر بر روی یک نقطه گوشه‌‍ای از خطوط مستقیم کلیک کرده و با پایین نگه داشتن کلید سمت چپ ماوس نشانگر را اندکی حرکت دهیم نقطه انتخابی به یکی از نقاط تشکیل دهنده منحنی تبدیل می‌شود.

در پایین ذکر این نکته الزامی است که جهت سهولت در استفاده از این ابزارها و همچنین اعمال تغییرات و ویرایش‌های بیشتر، دو ابزار کاربردی Path Selection Tool و Direct Selection در نرم‌افزار فتوشاپ قرار داده شده است که در مقالات بعدی به بررسی هر یک می‌پردازیم.

درباره صالحی سئو

2
نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar
1 نظرها
1 موضوع پاسخ ها
0 دنبال کنندگان
 
بیشترین پاسخ ها
پرطرفدارترین نظرها
2 نظر نویسندگان
میلاد تقی زادهگلی نظرات اخیر نویسندگان
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
گلی
مهمان
گلی

مطالبتون عالیه لطفا مطالب بیشتری از فتوشاپ در سایتتون بگذارید.

chapagha
مدیریت

سلام دوست عزیز
ممنون از نظری که ثبت کردید، به زودی مقالات جدید فتوشاپ روی بلاگ قرار میگیره.