خانه / تراکت / تراکت تبلیغاتی چیست و مهمترین مزایای استفاده از آن کدام است؟
تراکت تبلیغاتی چیست و مهمترین مزایای استفاده از آن چیست؟

تراکت تبلیغاتی چیست و مهمترین مزایای استفاده از آن کدام است؟

در دنیای رقابتی امروز، صاحبان کسب‌وکار برای معرفی محصولات یا خدمات، افزایش فروش و برندینگ از انواع روش‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند. تبلیغات به دو صورت آنلاین و آفلاین انجام می‌گردد. بدین ترتیب می‌توان، استفاده از شبکه‌های اجتماعی (تلگرام/ اینستاگرام)، تبلیغات بنری، تبلیغات گوگل، رپورتاژ آگهی و … را به عنوان انواع روش‌های تبلیغات آنلاین و همچنین تبلیغات در روزنامه‌ها یا مجلات عمومی و تخصصی، تبلیغات محیطی (بیلبوردهای داخل و خارج از شهر)، تبلیغات در تلویزیون و … را به عنوان انواع روش‌های تبلیغات آفلاین ذکر کرد. در ادامه درباره ی اینکه تراکت چیست بیشتر خواهیم خواند.

روش‌های ذکر شده دارای مزایا و معایبی نیز هستند، به عنوان مثال استفاده ازتبلیغات آنلاین به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب شبکه‌های اجتماعی و سایت خود کنند و همچنین استفاده از تبلیغات آفلاین باعث می‌شود محصولات یا خدمات در سطح گسترده‌تری معرفی شوند، اما معایبی نیز وجود دارد که بهتر است حتما در نظر گرفته شود، یکی از این معایب هزینه زیاد این نوع تبلیغات برای صاحبان کسب‌وکارهاست. همچنین علاوه بر هزینه زیاد، تبلیغات در این رسانه‌ها برای مخاطبان آنها می‌باشد نه برای مخاطبان شما.

چاپ آقا می‌خواهد شما را با تراکت تبلیغاتی و مزایای مهم آن که یکی از روش‌های تبلیغات چاپی و کم هزینه‌ترین و پرکاربردترین روش تبلیغاتی است، آشنا کند.

تراکت چیست؟

تراکت چیست؟ تراکت تبلیغاتی به برگه چاپی و قابل لمسی گفته می‌شود که صاحبان کسب‌وکار برای معرفی محصولات یا خدمات خود، یا اعلام رویداد یا نمایشگاهی که در آن شرکت کرده‌اند از آن استفاده می‌کنند. فرقی نمی‌کند که صاحب یک کسب‌وکار کوچک یا بزرگی باشید، شما می‌توانید با استفاده از چاپ تراکت پیام تبلیغاتی خود را مستقیماً به دست مخاطبان اصلی برسانید.

تراکت تبلیغاتی چیست ومهمترین مزایای استفاده از آن چیست؟
تراکت چیست

مزایای مهم استفاده از تراکت

ما در این مقاله می‌خواهیم به 6 مزیت مهم استفاده از تراکت اشاره کنیم:

هدف قرار دادن مخاطبان اصلی

استفاده از تراکت یکی از بهترین روش‌های تبلیغات چاپی برای رساندن پیام شما به مخاطبان است. مخاطبان علاقه دارند تا محتوایی که نیازشان را برطرف می‌کند را مطالعه کنند. شما می‌توانید با استفاده از یک جمله کوتاه تبلیغاتی، پیام خود را به مخاطبان اصلی خود برسانید.

اطلاع رسانی سریع و آسان

شما می‌توانید با نوشتن یک پیام کوتاه تبلیغاتی بر روی تراکت محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید. همچنین با قراردادن شماره تماس، آدرس شرکت، آدرس سایت و حتی آدرس شبکه‌های اجتماعی از مخاطبان خود بخواهید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شما در ارتباط باشند.

ملموس و قابل مشاهده بودن

ملموس و قابل مشاهده بودن، یکی از مزایای مورد استفاده تراکت است. زیرا شما مطمئن می‌شوید که پیامتان مستقیماَ به دست مخاطبان می‌رسد. استفاده از خلاقیت، نوع و جنس کاغذ از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر تراکت از جنس مناسب، کاغذ مناسب و خلاقیت خوبی برخوردار باشد، تاثیر فوق العاده‌ای در ذهن مخاطبان خواهد گذاشت.

مقرون به صرفه بودن

همان‌طور که اشاره شد، روش‌های پرهزینه تبلیغاتی دیگری وجود دارند که مخاطب اصلی را مورد هدف قرار نمی‌دهند. چاپ تراکت هزینه‌های تبلیغاتی را به شدت کاهش می‌دهد و جزء تاثیرگذارترین روش‌های تبلیغاتی است که با پرداخت هزینه‌های کمتر، پیام شما را به مخاطبان اصلی می‌رساند.

بازاریابی سریع

زمانی که در نمایشگاه یا رویدادی شرکت کرده باشید با ارائه تراکت به مخاطبان در همان لحظه می‌توانید، پیغام تبلیغاتی خود را مستقیماً به دست آنها برسانید. از طرفی می‌توان با قراردادن QR Code یا کد تخفیف بر روی “تراکت” مخاطبان را ترغیب کرد تا از تخفیف محصولات یا خدمات استفاده کنند.

تبلیغات برای کسب‌وکارهای محلی

کسب‌وکارهای کوچک محلی مانند: آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و … که بر پایه ارائه مستقیم کالا یا خدمات استوارهستند و مخاطبان اصلی آنها ساکنین محل می‌باشند، ازطریق “تراکت‌های تبلیغاتی” می‌توانند محصولات یا خدمات خود را در سطح آن محل معرفی کنند.

تراکت تبلیغاتی چیست ومهمترین مزایای استفاده از آن چیست؟
تراکت چیست

نحوه توزیع تراکت در راستای فروش

استفاده از تراکت باعث معرفی کسب‌وکارها، افزایش فروش و برندینگ می‌شود. چگونگی توزیع و رساندن تراکت به دست مخاطبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تراکت‌های تبلیغاتی با چندین روش متفاوت به دست مخاطبان می‌رسد، که می‌توان به انواع روش‌های توزیع آن به شرح ذیل اشاره کرد:

  • پخش تراکت در خیابان‌ها: آنچه که عموم مردم می‌پندارند این است که، پخش تراکت در سطح خیابان‌های شهر بی هدف بوده و بازخوردی ندارد، این در حالی است که پخش تراکت می‌تواند کاملا هدفمند باشد و به دست مخاطبان اصلی شما برسد. درنظر بگیرید که یک آرایشگاه بانوان می‌تواند با پخش تراکت در خیابان‌های محل، آن را به دست مخاطبان اصلی (بانوان آن محل) برساند.
  • قراردادن تراکت بر روی شیشه خودرو: برخی از کسب‌وکارها برای تبلیغات خود تمایل دارند که تراکت را بر روی شیشه خودرو افراد قرار دهند. (ما این روش را توصیه نمی‌کنیم)
  • پخش تراکت در نمایشگاه‌ها و رویدادها: زمانی که در نمایشگاه یا رویدادی شرکت کرده‌اید، با پخش تراکت در میان شرکت‌کنندگان می‌توانید مخاطبان اصلی را جذب برند خود کنید.
بیشتر بخوانید:   از چه طریقی با تراکت، فروش خود را افزایش دهیم؟

جمع بندی

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم استفاده از تراکت یکی از روش‌های موثر تبلیغات چاپی است. کم هزینه بودن و کم حجم بودن تراکت باعث می‌شود تا شما بتوانید محصولات یا خدمات خود را به بهترین شیوه تبلیغ کنید. استفاده از تراکت علاوه بر انتقال پیام شما به مخاطبان اصلی می‌تواند با طراحی جذاب تاثیرگذاری پیام شما را چند برابر‌کند.

در این میان چاپ‌آقا با داشتن مشاوران حرفه‌ای در زمینه طراحی تراکت و چاپ آن می‌تواند شما را در این زمینه راهنمائی کند. جهت مشاوره و برقراری ارتباط با کارشناسان چاپ آقا ‌می‌توانید با شماره‌ 41915-021 تماس حاصل نموده و یا به سایت https://www.chapagha.com مراجعه فرمایید.

مجموعه چاپ آقا به عنوان یک مجموعه پیشرو در عرصه چاپ و طراحی آنلاین محصولات چاپی، با برخورداری از دستگاه‌های چاپ افست و دیجیتال به‌روز، افراد متخصص و سیستم هوشمند ثبت سفارش آنلاین، برای مشتریان عزیز خود بستری را تحت عنوان ابزار طراحی آنلاین چاپ آقا فراهم کرده است تا به سادگی بتوانند محصولات چاپی مختلفی همچون تراکت، سربرگ، کارت ویزیت، کارت دعوت و پستال و … را بدون نیاز به حضور فیزیکی و به صورت آنلاین طراحی و چاپ کنند. به بیان ساده‌تر در این نرم افزار آنلاین شما می‌توانید طرح مورد نظر خود را از میان طرح‌های بسیار متنوع، جذاب و رایگان انتخاب کرده و پس از ویرایش آن مطابق با اطلاعات شخصی، طرح شخصی‌سازی شده را از همان محیط آنلاین برای چاپ با کیفیت توسط این مجموعه ارسال کنید و در پایان محصول چاپ شده خود را در آدرس مورد نظر تحویل بگیرید.

 

جهت مشاهده کلیه طرح‌های تراکت و کار با ابزار طراحی آنلاین چاپ آقا می‌توانید به بخش طراحی آنلاین تراکت مراجعه کنید.

درباره صالحی سئو

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar