خانه / بروشور / بروشور و کاتالوگ چه تفاوت هایی با هم دارند؟
بروشور درمقایسه با کاتالوگ

بروشور و کاتالوگ چه تفاوت هایی با هم دارند؟

به طور کلی، بروشور و کاتالوگ، اطلاعاتی در مورد یک کسب و کار، محصولات و خدمات آن ارائه می‌دهند. اما تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ ابزاری تبلیغاتی است که فهرست کاملی از اقلام یک شرکت را به ترتیبی سیستماتیک معرفی می‌کند. در حالی که بروشور نسخه‌ای کوچکتر بوده و حاوی اطلاعاتی کلی و تصاویری درباره خدمات یا محصولات برند است.

بنابراین می‌توان فرق بین بروشور و کاتالوگ را در این دانست که یک کاتالوگ، شامل تمام یا بخش بزرگی از محصولات یا خدمات یک کسب و کار است؛ در حالی که یک بروشور، اطلاعات مربوط به شرکت را ارائه داده و تعداد کمتری از اقلام را برجسته می‌کند.

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ لیستی از خدمات یا محصولات یک شرکت است که به طور سیستماتیک و با شرح جزئیاتی توصیفی، مرتب شده‌اند. این چینش، به مخاطبان کمک می‌کند تا اقلام را به راحتی پیدا کنند.

این ابزارهای تبلیغاتی، اغلب در مغازه‌ها، نمایشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، مؤسسات آموزشی و مواردی از این قبیل ارائه شده و اطلاعات ساده و ضروری یک محصول را به طور مختصر و واضح شرح می‌دهد. برخی از کاتالوگ‌ها نیز تصاویری از محصول را در بر دارند.

بروشور چیست؟

بروشورها حاوی مطالب توصیفی یا تبلیغاتی هستند که عمدتاً برای معرفی یک شرکت، محصولات و خدمات آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. بروشورها همچنین مخاطبان را از مزایای محصولات ارائه‌شده نیز مطلع می‌کنند و نسبت به کاتالوگ‌ها، اندازه‌ای کوچک‌تر دارند.

به طور معمول، بروشورها کتابچه‌هایی هستند که روی کاغذ باکیفیت چاپ شده و از تصاویر بیشتری برخوردارند. بروشورها به صورت تک لتی، 2لتی، 3‌لتی یا 4لتی تولیده شده و تا می‌خورند؛ به صورتی که هر صفحه، اطلاعات و مطالب جدیدی را به مخاطب ارائه می‌کند.

تفاوت بروشور و کاتالوگ

از آنجا که بروشورها و کاتالوگ‌ها اطلاعاتی درباره یک برند ارائه می‌دهند، بسیاری از افراد این دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. با این حال نباید از تفاوت بروشور و کاتالوگ غافل شد. بروشورها اساساً به عنوان واسطه‌ای برای پر کردن شکاف بین کسب و کار و مخاطب عمل می‌کنند.

طراحان بروشور باید با استفاده صحیح از کلمات و تصاویر، اطلاعات مختصر و مفیدی به افراد ارائه کنند. در مقابل، انتظار می‌رود که کاتالوگ‌ها اطلاعات جامعی درباره هر محصول ارائه داده و ویژگی‌های آن‌ها را نیز به صورت کامل شرح دهند.

در یک کاتالوگ، فهرستی از عناوین، پیشنهادات دوره، یا مقالات برای نمایشگاه یا فروش نمایش داده می‌شود که معمولاً شامل اطلاعات توصیفی است. جدول زیر، فرق بین بروشور و کاتالوگ را به صورت خلاصه نشان می‌دهد:

کاتالوگ بروشور
کاتالوگ فهرستی از عناوین، پیشنهادها، اقلام یا مقالات است که به طور معمول، جزئیاتی توصیفی به مخاطبان ارائه می‌کند. کتابچه‌ای است که اطلاعات مربوط به یک محصول، برند یا مکان را با تصاویر بیشتر و توضیحاتی مختصر ارائه می‌کند.
محتوای آن به ترتیبی خاص مرتب می‌شود. محتوای بروشورها معمولاً بدون ترتیب ارائه می‌شود.
تنها برخی از کاتالوگ‌ها دارای تصاویر هستند. بروشورها تصاویر جذاب و رنگی زیادی دارند.
کاتالوگ‌ها تعداد صفحات بیشتری دارند. بروشورها معمولاً یک صفحه هستند که تا می‌خورند.

در پایان

بروشورها و کاتالوگ‌ها از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغات و بازاریابی هستند. اگر شما نیز کسب و کار خود را اداره می‌کنید، از کاربرد فوق‌العاده آن‌ها غافل نشوید. البته در نظر داشته باشید که نحوه طراحی و کیفیت چاپ این محصولات، نقش مهمی در جلب نظر مخاطبان ایفا خواهد کرد. در این زمینه نیز می‌توانید از خدمات تیم مجرب و متخصص چاپ آقا استفاده کنید.

درباره chapagha

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar