خانه / تگ لباس / تگ لباس یا کارت آویز لباس چیست؟ | تفاوت تگ و اتیکت لباس
کارت آویز یا تگ لباس

تگ لباس یا کارت آویز لباس چیست؟ | تفاوت تگ و اتیکت لباس

تگ لباس یا کارت آویز لباس هم نوعی اتیکت لباس کارتی شکل است که به صورت آویزان به آن متصل میشود و اطلاعات خاصی را در مورد محصول نشان میدهد. تگ آویز لباس میتواند از جنس کاغذ، پلاستیک، فلز یا پارچه باشد و در طرح چاپ شده خود شامل متن، طرح، لوگو، قیمت، کد QR و… باشد. تگ آویز لباس میتواند به شناسایی برند، افزایش ارزش و اعتبار محصول، ارائه اطلاعات مفید و دسترسی آسان به وب سایت یا رسانه های اجتماعی کمک کند. چرا که میتوانید با چاپ QR کد بر روی آن، افراد را به شبکه های اجتماعی خود راهنمایی کنید.

تفاوت تگ لباس و اتیکت لباس

تگ آویز لباس و اتیکت لباس هر دو برچسب‌هایی هستند که بر روی لباس‌ها قرار میگیرند و اطلاعاتی در مورد آن ها را نشان میدهند. اما تفاوت‌هایی در نحوه نصب، نوع اطلاعات و هدف آن‌ها وجود دارد. به طور خلاصه:

  • تگ لباس به صورت آویزان و با واسطه به لباس وصل می‌شود و معمولاً از جنس کاغذ، پلاستیک یا فلز است. تگ آویز لباس می‌تواند اطلاعاتی مانند نام برند، قیمت، کد QR و تخفیف را نشان دهد. تگ آویز برای تبلیغات، شناسایی و افزایش ارزش محصول استفاده میشود.
  • اتیکت لباس به صورت دوخته یا چسبانده به لباس وصل میشود و معمولاً از جنس پارچه یا کاغذ است. البته اتیکت هایی هم هستند که با واسطه به لباس متصل میشوند. اتیکت لباس می‌تواند اطلاعاتی مانند نام برند، سایز، جنس، نحوه شستشو و کشور ساخت را نشان دهد. اتیکت لباس برای ارائه اطلاعات مفید، مراقبت و شفافیت محصول استفاده میشود.

تگ لباس چیست

دلیل اهمیت تگ لباس یا کارت آویز لباس

درواقع عدم وجود تگ و کارت آویز لباس بر روی محصولات، اعتبار برند شما را زیر سوال میبرد! چرا که در صنعت امروزی همه رقبای شما از تگ های لباس استفاده میکنند و شما با اجتناب از این کار خلاف جهت بازار پیش خواهید رفت! میتوانید با طراحی های خاص و ویژه و یا به کمک شعارهای اختصاصی برند خود، داستان برند و سازمان خود را به مشتریان بگویید. با این کار شما میزان صمیمیت و وفاداری افراد را به خودتان بیشتر میکنید. ایجاد یک ارتباط نزدیک با مشتریان یکی از مهمترین تکنیک های بازاریابی است.

این کاغذ کوچک با قرار گرفتن در کنار لباس ها میتواند بیانگر خیلی از جزئیات درمورد خود لباس و برند تولیدکننده آن باشد. تگ لباس لوگو، شماره تماس و یا آدرس شبکه های اجتماعی را به خریداران نشان میدهد و راه های ارتباطی را شفاف میکند. پس یکی از دلایل اهمیت تگ آویز، همین شناخته شده برند است. درضمن شما میتوانید از آن ها به منظور تخفیف نیز استفاده کنید! به این صورت که در مناسبت های خاص تگ های ویژه برای محصولات طراحی کنید که مانند یک کارت تخفیف برای خریدهای بعدی مشتریان باشند. به همین سادگی علاوه بر جذب مشتریان، شما باعث شدید افراد تگ هایی که اطلاعات شما روی آن قرار دارند را نگهداری کنند و شما در ذهنشان ماندگارتر میشوید.

کاربرد تگ های آویز

در این مطلب ما بیشتر به توضیح تگ لباس و ویژگی ها و مزایای آن صحبت کردیم اما حقیقت این است که شما میتوانید تگ های آویز را متصل به محصولات دیگری همچون زیورآلات، عینک و یا ساعت نیز مشاهده کنید. این تگ ها متناسب با اندازه محصول در ابعاد مختلف چاپ میشوند و هرکدام شامل متون و اطلاعات مناسب محصول خودشان هستند. این آویزها متن هایی دارند که در آن نحوه مراقبت از محصول و یا حتی در برخی موارد تخفیف ها نوشته شده است.

روش چاپ تگ لباس یا کارت آویز لباس

چاپ تگ لباس می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف انجام شود، از جمله:

  • چاپ سیلک‌استنسیل: در این روش، جوهر قوی روی منظوری که قبلاً دیزاین شده، نشان‌های موردنظر را روی تگ لباس چاپ می‌کند.
  • چاپ حرارتی: در این روش، تگ‌ها با استفاده از حرارت و فشار بر روی لباس تعبیه می‌شوند.
  • چاپ افست: در این روش، طرح‌ها روی یک صفحه فلزی ایجاد می‌شوند و با استفاده از چهار رنگ اصلی به تگ لباس انتقال می‌یابند.
  • چاپ دیجیتال: در این روش، طرح‌ها روی یک کاغذ خاص چاپ می‌شوند و با استفاده از حرارت و فشار روی تگ لباس انتقال داده می‌شوند.

تگ یا کارت آویز لباس چیست

اگر برای چاپ محصول نهایی عجله داشته باشید، بهتر است چاپ دیجیتال را انتخاب کنید زیرا فرایند سریع تری دارد و زودتر آماده میشود. شما میتوانید متناسب با نیاز خود، تیراژ مد نظر و زمانی که برای تحویل گرفتن کار دارید، نوع چاپ خود را انتخاب کنید. هرکدام از این روش های چاپ تگ لباس سطح خاصی از کیفیت را در اختیار شما قرار میدهند.

سفارش اتیکت و تگ چاپ آقا

اگر میخواهید تگ لباس یا هر محصول دیگری را به طور اختصاصی برای برند خود چاپ کنید، چاپ آقا بهترین گزینه شما است. با ورود به صفحه سفارش اتیکت و تگ میتوانید به سادگی تمام ویژگی های مورد نظر خود را انتخاب کنید. ویژگی های مثل، یک رو یا دو رو بودن تگ، شکل و ابعاد، جهت عمودی یا افقی بودن تگ و اتیکت، جنس اتیکت ( مات، براق، بافت دار، ساده و کرافت)، ضخامت کارت آویز و حتی نوع برش آن را انتخاب کنید. سایت چاپ آقا بازه زمانی حدودی برای آماده سازی سفارش شما را نشان میدهد و میتوانید با خیالت راحت سفارش خود را در تیراژ مد نظرتان ثبت کنید. نگران هزینه ها هم نباشید. میتوانید در مسیر ثبت سفارش خود، قیمت تمام شده را نیز در همین سایت ببینید. درضمن امکان ثبت سفارش چاپ اتیکت و تگ در تیراژ بالا نیز در وب سایت چاپ آقا وجود دارد.

 

بیشتر بخوانید:

کاربردهای اتیکت و تگ در زندگی روزمره

اتیکت لباس چیست

درباره صالحی سئو

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar