خانه / مقالات / چاپ رول آپ چه کمکی به بازاریابی میکند؟ | تبلیغ با رول آپ
کاربرد رول آپ

چاپ رول آپ چه کمکی به بازاریابی میکند؟ | تبلیغ با رول آپ

چاپ رول آپ یکی از روش های تبلیغاتی است که با استفاده از یک سازه آلومینیومی و یک متریال چاپی، تصویر مورد نظر را به نمایش میگذارد. این سازه به دلیل قابلیت جمع شدن و حمل آسان، در فضاهای نمایشگاهی، فروشگاهی و کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و میتواند مشتریان زیادی را از همین طریق به سمت کسب و کار شما جذب کند. در این مطلب بیشتر درمورد رول آپ و چاپ آن به شما توضیح خواهیم داد.

انواع مختلف رول آپ

رول آپ ها در ابعاد و انواع متنوعی چاپ و عرضه میشوند که هرکدام کاربرد منحصر به فرد خود را دارند:

  • چاپ رول آپ با ابعاد 85×200 : این مدل از رول آپ فضای کمی را اشغال میکند و معمولا بهترین انتخاب برای نمایشگاه ها است. حمل و نقل آن بسیار ساده است و میتوان پس از پایان نمایشگاه آن را جمع و به مکان دیگری منتقل کرد. میتوان از این ابعاد برای چاپ رول آپ به منظور معرفی محصولات و خدمات، معرفی لوگو یا برند، اطلاع رسانی همایش های مختلف، دکوراسیون و حتی جلب توجه بصری مشتریان استفاده کرد.
  • رول آپ گردان: رول آپ گردان یک نوع سازه تبلیغاتی است که قابلیت چرخش 360 درجه را دارد. این سازه با نصب یک موتور کوچک بر روی پایه آلومینیومی، متریال چاپی را به صورت گردشی در تمام جهات نمایش می دهد. این سازه برای مواقعی مناسب است که طرح چاپی طولانی باشد و قصد داشته باشید که تبلیغ را به شکل دو سویه انجام دهید.
  • رول آپ 60×160: این مدل از رول آپ نیز معمولا برای نمایشگاه ها چاپ میشود. وزن کمی دارد و فضای زیادی را اشغال نمیکند.
  • رول آپ 120×200: از این ابعاد رول آپ نیز مانند دو مدل قبلی برای نمایشگاه ها استفاده میشود. شما میتوانید متناسب با سلیقه و نیاز خود از بین این سه ابعاد، هر یک را انتخاب کنید

نقش چاپ رول آپ در تبلیغات و بازاریابی

نمایشگاه های مختلفی در سطح کشور و یا حتی دنیا برگزار میشوند که شما با حضور و شناساندن برند خود در آن ها میتوانید مشتریان و اعتبار زیادی را کسب کنید. اما نمایشگاه ها مثل ارائه های یک سالن اختصاصی نیستند که شما بتوانید یک سری اسلاید کامل درمورد کسب و کارتان آماده کنید و آن ها را برای افراد به نمایش بگذارید و آن ها فقط به شما گوش کنند! در نمایشگاه هزاران نفر درحال رفت و آمد هستند و اگر غرفه شما به اندازه کافی جذاب نباشد حتی شاید جلوی آن توقف هم نکنند!

چاپ رول آپ چه کمکی به بازاریابی میکند؟

احتمالا اگر قصد شرکت در یکی از این نمایشگاه ها را داشته باشید که در شهر محل سکونت خودتان برگزار نمیشود، باید برای معرفی شرکت خود ابزار و وسایل زیادی را با خود به همراه ببرید. اما اگر مقصد شهر دور و یا کشور دیگر باشد چه؟ اینجا است به جای بردن وسایل مختلف به منظور نمایش دادن شرکت به مردم میتوانید با چاپ رول آپ کار خود را بسیار ساده تر کنید. این وسیله کم حجم با وجود داشتن قابلیت حمل ساده، بهترین گزینه برای نمایش گذاشتن کسب و کار شما است.

یک روش بسیار خوب برای اینکه افراد را جذب کسب و کار خود کنید همین چاپ رول آپ و گذاشتن آن در نمایشگاه است. وقتی افراد از جلوی غرفه شما گذر میکنند چشمشان به رول آپی میفتد که شما برند، محصولات و خدمات خود را از طریق آن به نمایش گذاشته اید. آنگاه توجهشان به شما جلب میشود و علاقمند میشوند تا بیشتر درمورد شما بدانند. به همین سادگی میتوانید با استفاده از چاپ رول آپ و نمایش آن برای کسب و کار خود بازاریابی کنید.

چه مواردی را در رول آپ به نمایش بگذاریم؟

رول آپ شما قرار است برند شما را به نمایش بگذارد. پس باید محصولات و خدمات خود را به طور مختصر و مفید بر روی آن چاپ کنید. فراموش نکنید که از لوگوی خود در چاپ رول آپ حتما استفاده کنید تا به نوعی آن را به امضای خود درآورده باشید. بیش از حد آن را شلوغ نکنید و اگر 100 محصول مختلف دارید، مواردی را در آن ذکر کنید که اهمیت بیشتری برای سازمان شما دارند و یا به طریقی آن ها را دسته بندی کنید تا خلاصه شوند.

با توجه به اینکه یکی از کاربردهای مهم رول آپ ها در نمایشگاه ها است، باید توجه داشته باشید که مطالب نوشته شده در رول آپ شما به نحوی مرتبط با آن نمایشگاه باشد. نکته بعدی این است که بتوانید مخاطب را کنجکاو کنید. شخصی به طور کاملا گذری به رول آپ چاپ شده شما نگاه میندازد ممکن است یک مشتری بالقوه باشد! باید نوشته ها و طراحی را به گونه ای انتخاب کنید که بیننده را مجاب کند تا در غرفه شما بماند، از شما سوال کند و شما با توضیحات خود او را تبدیل به یک مشتری برای سوددهی کسب و کار خود کنید.

چاپ رول آپ چه کمکی به بازاریابی میکند؟

از یک عنصر بصری مهم در برند خود استفاده کنید و آن را بر روی رول آپ به نمایش بگذارید. این عنصر بصری میتواند هر چیزی باشد. یک شخص معروف و شناخته شده که با شما همکاری میکند، مدیران و یا افراد سرشناس در سازمان شما، طراحی خاصی مربوط به خدمات و محصولات و یا هر مورد مشابه دیگری. تجربه ثابت کرده است که همه مردم اول جذب عناصر بصری میشوند و سپس متن های آن را مطالعه میکنند. پس اگر طراحی و تصاویر رول آپ شما جذاب و گیرا نباشد، مخاطب هرگز به مرحله مطالعه متن های نوشته شده روی آن نمیرسند و در نتیجه ارتباطی هم با بیزینس شما برقرار نخواهند کرد.

حتما راه های ارتباطی مختلف را بر روی رول آپ چاپ کنید. مواردی مثل شماره تماس، آیدی شبکه های اجتماعی و… . ممکن است شخصی غرفه شما را در نمایشگاه ببیند و قصد داشته باشد بعد از مشورت با همکارانش با شما تماس بگیرد. در این صورت اگر راه های ارتباطی را نداشته باشد ممکن است مشتری خود را از دست بدهید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت چاپ رول آپ

هزینه سفارش چاپ رول آپ میتواند تحت تاثیر عوامل مختلفی باشد. قاعدتا قیمت تمام شده برای تولید یک رول آپ گردان با یک رول آپ معمولی ثابت برابر نیست!

  • ابعاد: همانطور که احتمالا حدس زده اید، ابعاد یکی از موارد مهم در قیمت تمام شده برای چاپ رول آپ است. هرچه یک رول آپ بزرگتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است.
  • نوع چاپ: با وجود اینکه در اکثر مواقع برای چاپ رول آپ از چاپ پلات لمینت استفاده میشود، میتوان در صورت نیاز یا تمایل از نوع دیگری برای این کار بهره گرفت.
  • متریال: اینکه از چه مواد اولیه ای برای چاپ رول آپ استفاده شده باشد بسیار مهم است. انتخاب بین پی وی سی و سولیت به عنوان متریال مصرفی در رول آپ نه تنها بر کیفیت آن تاثیرگذار است بلکه قیمت را نیز تحت الشعاع قرار میدهد.

بیشتر بخوانید:

چطور با تراکت فروش خود را افزایش دهیم؟

اهمیت طراحی کاتالوگ در بازاریابی و تبلیغات

درباره صالحی سئو

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar