خانه / سربرگ / چاپ و طراحی انواع کادر سربرگ | روش های چاپ کادر سربرگ
چاپ و طراحی انواع کادر سربرگ

چاپ و طراحی انواع کادر سربرگ | روش های چاپ کادر سربرگ

کادر سربرگ یا هدر بخشی از برگه است که در حاشیه بالای هر صفحه نمایش داده می شود و میتواند نشان دهنده هویت برند یا سازمان شما باشد. این بخش میتواند شامل متن، تصویر، شماره صفحه یا تاریخ و موارد این چنینی باشد.

برای چاپ سربرگ بر روی یک کاغذ دو روش مرسوم وجود دارد که شامل چاپ افست و چاپ دیجیتال میشود. در این مطلب چاپ آقا به بررسی انواع کادر سربرگ میپردازیم پس با ما همراه باشید.

چاپ کادر سربرگ به روش دیجیتال

چاپ به روش دیجیتال به افرادی پیشنهاد میشوند که میخواهند کار را در تیراژ پایین چاپ کنند و نیازمند انعطاف پذیری بیشتر هستند. این روش بسیار ساده است و طرح انتخابی شما به راحتی با استفاده از دستگاه پرینتر بر روی کاغذ چاپ میشود. به دلیل عدم نیاز به مراحلی همچون ساخت قالب و نداشتن فیلم و صفحه، نه تنها هزینه های کار بسیار کاهش میابد بلکه روند انجام آن نیز سریع تر طی میشود. پس اگر میخواهید سریع تر برگه هایی با کادر سربرگ داشته باشید، روش دیجیتال برای شما مناسب تر است. همچنین به شما این امکان را میدهد که اگر بعد از مدتی قصد تغییر طرح را دارید، با مشکل مواجه نشوید و به راحتی آن را عوض کنید.

برای چاپ کادر سربرگ به روش دیجیتال، ابتدا طرح مورد نظر باید با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ یا ایلاستریتور طراحی و آماده سازی شود. بعد از این مرحله باید جنس و گرماژ برگه خود را انتخاب کنید که معمولا برای روش دیجیتال کاغذ تحریر یا کتان با گرماژ بین  80 تا 120 گرم میباشد. سپس کافی است فایل طرح را به پرینتر دیجیتال منتقل کنید و تعداد نسخه های لازم را مشخص کنید تا محصول نهایی را تحویل بگیرید.

چاپ و طراحی انواع کادر سربرگ

چاپ کادر سربرگ به روش آفست

چاپ آفست برای تیراژهای بالا مناسب است. کیفیت بیشتری نسبت به روش دیجیتال دارد و وضوح بالاتری به همراه دارد. برخلاف چاپ دیجیتال، چاپ کادر سربرگ به روش آفست نیاز به مراحل پیش از چاپ مثل ساخت قالب و فیلم و صفحه دارد. در نتیجه زمان چاپ طولانی تر از روش دیجیتال خواهد بود. اگر میخواهید کاری را در تیراژ بالا چاپ کنید و کیفیت برای شما از سرعت انجام کار مهم تر است، روش آفست را انتخاب کنید.

در این روش ابتدا نیاز است که طرح را به کمک ابزارهای گرافیکی مثل فتوشاپ طراحی کنیدو پس از انتخاب جنس و گرماژ کاغذ، فایل طراحی خود را به چاپخانه بفرستید تا در آنجا کادر سربرگ شما با استفاده از دستگاه آفست آن را چاپ کند.

کاربرد سربرگ

مهمترین کاربرد و تاثیر کادر سربرگ شناخته تر شدن برند و ایجاد اعتبار برای سازمان ها است. همانطور که گفتیم، کادر سربرگ اطلاعات مختلفی را شامل میشود که در ماندگاری برند شما در ذهن مشتریان تاثیر به سزایی خواهند داشت. معمولا این اطلاعات مواردی مثل لوگو، آدرس، شماره تماس و دیگر جزئیات شرکت است. این اطلاعات نه تنها برقرای ارتباط بین مشتری و شما را ساده تر میکنند، بلکه سبب میشوند سازمان ها اعتماد بیشتری نسبت به شما داشته باشند.

یکی از کاربردهای جالب سربرگ این است که امنیت مکاتبات اداری را بیشتر میکند زیرا هیچ سازمانی حق کپی سربرگ سازمان دیگر را ندارد. علاوه بر این، پخش شدن این برگه ها در بین ادارات و کسب و کارهای مختلف باعث میشوند که شما هم بیشتر دیده شوید و از این طریق مشتریان بالقوه و بالفعل زیادی به دست آورید.

استاندارهای طراحی چاپ سربرگ

برای جلوگیری از مشکلات و پیامدهای منفی بهتر است که مواردی را در سربرگ های خود رعایت کنید. برای مثال قبل از چاپ اطلاعات حتما از درستی آن ها مطمئن شوید. چرا که اصلاح این اطلاعات میتواند دردسر زیادی داشته باشد. درضمن به این توجه کنید که برگه هایی که سربرگی با اطلاعات شما دارند به نوعی تبلیغ سازمان شما را میکنند. به یاد داشته باشید که در چاپ اطلاعات مربوط به سازمان خود زیاده روی نکنید. یک کادر سربرگ شلوغ اصلا برای افراد جذاب نیست و تو ذوق نمیزند.

به کیفیت لوگو توجه ویژه ای داشته باشید. هیچکس از یک لوگوی تار و مبهم خوشش نمیاید. و دقت کنید که فونت انتخابی شما متناسب با فعالیت های سازمان باشد و به گونه ای نباشد که افراد در خواندن آن دچار مشکل شوند. معمولا اندازه متن در کادر سربرگ بین 10 تا 14 انتخاب میشود که به تعداد کلمات آن بستگی دارد. اندازه شماره تلفن و آدرس نیز چیزی بین 8 تا 12 انتخاب میشود.

چاپ و طراحی انواع کادر سربرگ

رنگ های به کار رفته در سربرگ ها را به گونه ای انتخاب کنید که مرتبط با کسب و کار شما باشد. برای مثال اگر کسب و کارتان خیلی رسمی و اداری است، نباید از رنگ های جیغ استفاده کنید. اگر وب سایت یا لوگوی شما تم رنگی خاصی دارد پیشنهاد میشود که از همان رنگ ها برای کادر سربرگ نیز استفاده کنید تا یک دست بودن در سازمان شما بیشتر حس شود. در زمینه طراحی آن نیز بهتر است ساده و مینیمال عمل کنید. کادر سربرگ را به گونه ای طراحی کنید که در عین سادگی، شما را از دیگر سازمان های مشابه متمایز کنید.

انتخاب طرح کادر سربرگ

برای طراحی و انتخاب سربرگ سازمان خود شما چند راه دارید، اگر سازمان شما طراحان متخصصی دارد که میتوانند آن را متناسب با نیاز و مشخصات سازمان برای شما طراحی کنند، میتوانید از آن ها کمک بگیرید. راه بعدی این است که از قالب سربرگ های آماده موجود در اینترنت و یا هر پلتفرمی استفاده کنید. چاپ آقا نیز چندین طرح مختلف با رنگ بندی های متنوع را در سایت خود قرار داده است تا مشتریان در صورت تمایل بتوانند از میان آن ها انتخاب کنند.

 

بیشتر بخوانید:

نمونه سربرگ های جذاب

ساخت سربرگ در فتوشاپ

طراحی سربرگ اداری لوکس در ورد: راهنمای کامل و تصویری

چاپ سربرگ انگلیسی: راهنمایی برای طراحی و چاپ سربرگ با کیفیت

درباره صالحی سئو

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar