خانه / سررسید / کاربرد و مزایای استفاده از سررسید در زندگی روزمره | سررسید چیست ؟
سررسید چیست

کاربرد و مزایای استفاده از سررسید در زندگی روزمره | سررسید چیست ؟

کاربرد و مزایای سررسید ها در زندگی ما بیش از چیزی است که اغلب مردم تصور میکنند. سررسید ها تقویم های دفترچه شکلی هستند که در ابعاد و طراحی های مختلف تولید و عرضه میشوند. این تقویم های کاربردی نه تنها تاریخ را به شما نشان میدهند بلکه مزیت های دیگری نیز دارند که در این مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد. بعد از خواندن این مطلب دیگر کاربرد سررسید ها را در زندگی روزانه خود دست کم نخواهید گرفت و همگی یکی از آن ها را در کیف خود خواهید داشت.

سررسید چیست؟

سررسید یک دفترچه است که میتوان از آن برای برنامه ریزی های روزانه، هفتگی و یا حتی ماهانه در طی سال استفاده کرد. طراحی سررسید معمولا به شکلی است که هر روز برگه مخصوص خود را دارد و به شما این امکان را میدهد که برنامه های هر روز، قرارهای ملاقات و فعالیت های خود را در آن صفحه یادداشت کنید. این طراحی میتواند در هر سررسید متفاوت باشد و فضای نوشتن آن ها نیز همگی یکسان نخواهد بود. در برخی طراحی ها مناسب هر روز نیز در همان صفحه نوشته شده است. سررسید ها معمولا علاوه بر دارا بودن تاریخ در صفحات خود، یک برگه را به تقویم سالانه اختصاص میدهند و کل روزها و ماه ها را در آن مشخص میکنند.

ویژگی های کاربردی سررسیدها

  1. تنوع ابعاد: سررسید ها در ابعاد بسیار متنوع و مختلفی تولید و عرضه میشوند. از ابعاد کوچک برای تولید سررسید های جیبی گرفته تا ابعاد بیشتر که سررسید را دقیقا برابر با یک دفتر میکند.
  2. حمل و نقل آسان: همین تنوع در ابعاد سبب میشود که حمل و نقل ساده یکی از مزایای سررسید ها باشد. افراد شاغل میتوانند موارد کاری خود را در سررسید نوشته و هرروز بدون هیچ مشکلی آن را با خود حمل کنند.
  3. شخصی سازی: سررسید را میتوان با ویژگی های منحصر به فرد و شخصی نیز تولید کرد. برخی از آن ها علاوه بر تاریخ و فضای نوشتن، دارای جیب هایی برای قرار گرفتن خودکار یا کاغذهای دیگر نیز هستند. همین ویژگی سررسید ها آن ها را به یکی از محصولات اداری پرطرفدار در بین برندها و سازمان های بزرگ تبدیل کرده است.

خرید سررسید

کاربردهای سررسید

کاربرد سررسید فراتر از نمایش تاریخ ها است و آن را تبدیل به یک ابزار عالی برای سازماندهی و برنامه ریزی میکند. از سررسیدها میتوان استفاده های زیادی کرد که در این بخش به چند مورد از آن ها اشاره میکنیم:

برنامه ریزی و سازماندهی

  • مدیریت زمان: میتوان برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خود را در سررسید ها نوشت و برای آن ها زمان مشخصی را تعیین کرد. همچنین میتوان اولویت ها را در این لیست مشخص کرد تا مدیریت زمان به یکی از مزایای سررسید تبدیل شود.
  • یادداشت برداری: همانطور که گفتیم سررسید ها فضای کافی برای یادداشت برداری را در اختیار مصرف کننده قرار میدهند. از این فضا میتوان برای نوشتن ایده های خلاقانه ای که در لحظه به ذهنتان میرسد استفاده کنید. حتی میتوانید از سررسید ها به عنوان دفتر برای نوشتن جزوه های خود استفاده کنید. در این صورت تاریخ هر جزوه و مطلب نیز برایتان مشخص خواهد بود.

پیگیری اهداف

  • تعیین اهداف: همگی میدانند که نوشتن اهداف قدم اول برای تحقق یافتن آن ها است. یکی از کاربردها و مزایای سررسید همین است که میتوانید اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را در آن یادداشت کنید تا همیشه جلوی چشمتان باشد.
  • پیگیری پیشرفت: با نوشتن اهداف در سررسید، میتوانید آن ها را به طور مستمر پیگیری کنید و مسیر پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید.

مالی و بودجه بندی

  • مدیریت مالی: هزینه های ماهیانه یا حتی خرج های روزانه خود را در سررسید بنویسید تا مدیریت مالی بهتری در زندگی داشته باشید و از خرج های بی رویه جلوگیری کنید.

هدیه دادن

بسیاری از سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچک در نزدیکی سال نو سررسید سال جدید را به عنوان هدیه به کارکنان خود میدهند. این موضوع علاوه بر ایجاد حس صمیمیت بین اعضای شرکت، سبب افزایش آگاهی از برند نیز میشود.

توسعه شخصی

  • یادگیری و توسعه: برنامه های خود برای یادگیری و توسعه فردی را در سررسید بنویسید.
  • نوشتن خاطرات: نوشتن خاطرات و احساسات روزانه میتواند به کاهش استرس و آرامش ذهنی کمک شایانی بکند. میتوانید از سررسید خود برای این کار استفاده کنید.

مزایای استفاده از سررسید

استفاده از سررسید فراتر از یک عادت ساده برنامه ریزی است؛ این روش می تواند تأثیرات چشمگیری بر بهره وری، سلامت روانی و توانایی مدیریت زمان و فعالیت های روزمره داشته باشد. در این بخش، به بررسی دقیق تر مزایای سررسید می پردازیم:

مزایای سررسید

افزایش بهره وری و کارایی

سررسید به شما کمک میکند تا وظایف و فعالیت های خود را به طور واضح برنامه ریزی کنید، از این رو، زمان خود را به شکل مؤثرتری مدیریت می کنید. همه چیز از پیش مشخص شده و میتوانید برای رسیدن به تمام برنامه ها از قبل زمانبندی داشته باشید. درضمن ثبت وظایف و ملاقات ها در سررسید احتمال فراموش شدن برنامه های مختلف را نیز بسیار کاهش میدهد. وقتی تمام قرارهای ملاقات و زمان کلاس های شما جلوی چشمتان باشد احتمال اینکه فراموش کنید به موقع در آن ها حاضر شوید خیلی کمتر میشود.

تقویت سلامت روان

وقتی که تمام جزئیات برنامه ها و وظایف مختلف برای یک شخص مشخص باشد، بهتر میتواند برای آن ها برنامه ریزی کند و آمادگی ذهنی بیشتری نیز خواهد داشت. در نتیجه استرس و اضطراب شخص خیلی کمتر خواهد شد و همین آرامش ذهنی پیش زمینه یکی دیگر از مزایای سررسید، یعنی بهبود عملکرد میشود. واضح است که شما اگر از تمام برنامه های خود خبر داشته باشید، تسلیم احساس اضطراب نخواهید شد. چرا که در چنین شرایطی شما همواره کنترل اوضاع را به دست دارید.

تقویت خلاقیت و نوآوری

گاهی یک ایده خلاقانه بسیار خوب به ذهن افراد میرسید اما در آن لحظه امکان ثبت آن ایده را ندارند و در آینده نیز فراموشش خواهند کرد! یکی از مزایای سررسید همین است که میتواند همیشه همراه شما باشد و در اولین فرصت ایده های خود را در آن خواهید نوشت تا وقتی فرصت بیشتری داشتید به جزئیات آن بپردازید.

مدیریت مالی

بالاتر نیز اشاره کردیم که چگونه میتوان به کمک سررسید مدیریت مالی و بودجه بندی داشت. نوشتن خرج و مخارج و برنامه ریزی های مالی برای هرشخص اهمیت زیادی دارد و میتواند کیفیت زندگی او را تحت الشعاع قرار دهد. مدیریت مالی بهتر، سبب پیشرفت اقتصادی و افزایش رفاه زندگی نیز میشود.

از کجا سررسید بخریم؟

وقتی نزدیک به سال جدید میشویم و اواخر یک سال است، میتوان سررسید های سال جدید را در اکثر مغازه ها پیدا کرد. اما اگر نیاز به یک سررسید با ویژگی های خاص یا تعداد زیادی سررسید دارید میتوانید به وب سایت چاپ آقا برای خرید سررسید مراجعه کنید و سفارش سررسید مدنظر خود را در آن ثبت کنید. در این وب سایت شما امکان انتخاب و خرید سررسید بر اساس ابعاد، رنگ و یا جنس خاصی که در ذهن دارید، برایتان فراهم است.

بیشتر بخوانید:

انواع تقویم رومیزی

نکات مهم در طراحی تقویم رومیزی

درباره خانم صالحی

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar