خانه / بروشور / انواع تا بروشور در مدل های مختلف بروشور | مدل های تا کردن بروشور
انواع تا بروشور برای چاپ

انواع تا بروشور در مدل های مختلف بروشور | مدل های تا کردن بروشور

بروشورها یک مدل از چندین نوع تبلیغات چاپی هستند که میتوانند از جنس های مختلف کاغذ مثل گلاسه یا مات ساخته شوند و کاربردهای متنوعی داشته باشند. انواع تا بروشور بسیار بیشتر از آن چیزی است که شما فکر میکنید، همانطور که محتوا و کاربرد بروشورها بسیار زیاد هستند، مدل های تا کردن زیادی نیز برای آن ها وجود دارد که متناسب با نیاز و هدف بروشور انتخاب میشوند. در این مقاله شما را با انواع تا بروشور و محتوای متناسب با هر یک از آن ها آشنا خواهیم کرد تا با آگاهی کامل بتوانید بروشور مناسب خود را انتخاب کنید.

مدل های مختلف تا کردن بروشور

  • نیم تا (دو لت): این نوع تا بروشور ساده ترین و رایج ترین روش است که در آن کاغذ از وسط به دو قسمت تقسیم و مانند کتاب باز میشود. این روش مناسب برای ارائه ها و جلسات ساده‌ کاری است.
  • کلاسیک سه تا (سه لت): در این روش از انواع تا بروشور، کاغذ به سه قسمت تقسیم میشود و دو قسمت کناری به سمت وسط تا میشوند. این روش مناسب برای برگه های فشرده‌ای است که به‌راحتی مطالعه شده و باز و بسته میشوند.
  • تک تا دروازه‌ای: در این مدل کاغذ به سه قسمت تقسیم میشود و دو قسمت کناری به سمت وسط تا میشوند، اما به جای اینکه روی هم قرار بگیرند، به صورت متقابل تا میشوند. این روش مناسب برای طراحی های پر از تصاویر گرافیکی است.
  • آکاردئونی: در تا آکاردئونی کاغذ به چندین قسمت تقسیم میشود و هر قسمت به جهت مخالف قسمت قبلی تا میشود. این روش مناسب برای بروشورهایی است که شامل موضوعات مختلف هستند.
  • زیگزاگ: این نوع تا بروشور شبیه به آکاردئونی است، اما تفاوت آن در این است که قسمت های تا شده روی هم قرار نمیگیرند، بلکه به صورت موازی کنار هم می آیند. این روش مناسب برای بروشورهایی است که شامل محتوای زیادی هستند.
  • رول فولد: این نوع تا بروشور در آن کاغذ به چندین قسمت تقسیم میشود و هر قسمت به سمت داخل تا میشود. این روش مناسب برای بروشورهایی است که شامل اطلاعات ترتیبی هستند.
  • تا دوبل موازی: در این مدل از انواع تا بروشور، یک کاغذ A4 از وسط به دو قسمت تقسیم میشود و سپس هرکدام از این بخش ها نیز به دو قسمت تقسیم میشوند. کاربرد این مدل بیشتر برای معرفی محصولات است.
  • تا صلیبی: نام دیگر این نوع تا بروشور، تای فرانسوی است. یکی از پیچیده ترین مدل ها است و گزینه خوبی برای معرفی محصول یا تبلیغات نخواهد بود. اغلب برای طراحی های گرافیکی بزرگ و یا پوستر مانند از این مدل استفاده میشود. تای این بروشور به این شکل است که یک بار از طول و یک بار از عرض باید آن را تا کرد.

مدل های مختلف انواع تا بروشور

محتوای مناسب برای هر یک از انواع تا بروشور

بروشور با تا آکاردئونی

اگر بروشور شما شامل محتوایی است که حتما باید به ترتیب خاصی مطالعه شود، بهتر است که از بروشور آکاردئونی استفاده کنید. این مدل سبب میشود محتوا مرحله مرحله در مقابل مخاطب قرار گیرد و او به ترتیب آن ها را مطالعه کند و دچار سردرگمی نشود. برای مثال اگر این بروشور برای یک کسب و کار ساختمانی باشد و مدیر و طراح قصد داشته باشند مراحل ساخت ساختمان ها را به مشتری نشان دهند، میتوانند از بروشور با تا آکاردئونی استفاده کنند و در هر صفحه توضیحات لازم درمورد آن مرحله را به خواننده ارائه دهند.

بروشور با تا زیگزاگی

بروشور زیگزاگی به عنوان یکی از انواع تا بروشور، برای ارائه محتوایی مناسب است که رعایت توالی و ترتیب صفحات بروشور در آن خیلی اهمیتی ندارد و صرفا مجموعه ای از اطلاعات مستقل قرار است به خواننده داده شود. برای مثال یک آژانس مسافرتی میتواند از بروشور زیگزاگی استفاده کند تا تورهای گردشگری یا مقصد سفرهای مختلف خود را به مشتریان معرفی کند. این سفرها هرکدام مستقل هستند و به یکدیگر ارتباطی ندارند. یا مثال دیگر این است که یک تولید کننده برای معرفی محصولات مختلف خود از بروشور زیگزاگی استفاده کند و در هر صفحه یک محصول خاص را به مشتریان معرفی کند. درواقع بروشور زیگزاگی یک موضوع کلی دارد و هر صفحه به تنهایی دارای محتوایی است که زیرمجموعه موضوع اصلی است.

بروشور با تا دروازه ای

بروشور دروازه ای یک بخش مرکزی دارد که دو قسمت دیگر به سمت آن تا میشوند. در نتیجه برای محتواهایی مناسب است که یک بخش مرکزی دارد. برای مثال اگر کسب و کاری بخواهد یک بخش از بروشور خود را بیشتر در معرض توجه بگذارد باید از بین انواع تا بروشور ، بروشور با تا دروازه ای را انتخاب کند. این بخش مرکزی میتواند شامل تخفیف ها برای جذب مشتری، اعلام مراسم خاص و… باشد. پس پیام اصلی بروشور شما باید در بخش مرکزی قرار بگیرد تا کاملا در مرکز توجه خواننده باشد و در صفحات جانبی باید اطلاعات تکمیلی را وارد کنید.

انواع تا بروشور برای کسب و کارها

بروشور با تا فرانسوی

اغلب معتقد هستند که این مدل از انواع تا بروشور، بیشتر شبیه یک پوستر است و یک پیام و محتوای کلی را در معرض دید میگذارد. تا فرانسوی یا صلیبی بهترین گزینه برای کسب و کار هایی مثل مد و یا موسیقی است که میخواهند یک لباس جدید و یا آلبوم تازه خود را به دنبال کنندگان خود معرفی کنند. چرا که این بروشور با ابعاد بزرگ خود میتواند جزئیات این طرح ها را کامل تر و دقیق تر به مخاطب نشان دهد.

بروشور با تا رول فولد

تا رول فولد از بین انواع تا بروشور برای کسب و کارهایی مناسب است که قصد دارند اطلاعات زیادی را در کمترین فضای ممکن بگنجانند. برای مثال یک موسسه آموزشی که قصد دارد دوره های مختلف خود را با جزئیات کامل به مشتری معرفی کند میتواند از بروشور رول فولد استفاده کند.

کدام تا بروشور را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب تا بروشور خود باید قبل از چاپ بروشور مشخص کنید که بروشور شما چه موضوعی را ارائه میدهد؟ هدف از طراحی و چاپ بروشور چیست؟ پس باید قبل از هر انتخابی، محتوای خود را برنامه ریزی کنید. سپس باید چیدمان آن را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید بروشور شما چند لت لازم دارد؟ ترتیب صفحات بروشور شما به چه صورت باید باشد؟ پس از تصمیم گیری درمورد تمام این جزئیات، حالا وقت این است که مدل تا را از بین انواع تا بروشور انتخاب کنید و به چاپ خانه اطلاع دهید. میتوانید قبل از تصمیم گیری مقاله انواع مختلف بروشور را نیز مطالعه کنید.

درباره خانم صالحی

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar