خانه / بروشور / مزایای طراحی بروشور برای دانشگاه | چاپ بروشور دانشگاهی
چاپ بروشور برای دانشگاه

مزایای طراحی بروشور برای دانشگاه | چاپ بروشور دانشگاهی

طراحی بروشور برای دانشگاه بر خلاف بروشورهای مدرسه ای، بسیار رایج است و احتمالا در دانشگاه شاهد بروشورهایی بودید که در آن ها مراسم ها یا دوره های مختلف داشنگاه معرفی شده اند. هر چند که با وجود گسترش فضای مجازی، این روزها اغلب اخبار و اطلاع رسانی ها در وب سایت یا گروه های مجازی در شبکه های اجتماعی انجام میشود؛ اما همچنان نباید از نقش بروشورهای دانشگاهی در نمایشگاه ها و دیگر ابعاد فضای گسترده دانشگاه غافل شد. چرا که میتوان از طریق همین بروشور ها به سادگی با دانشجویان و یا اساتید ارتباط برقرار کرد و آن ها را به سمت فعالیت های مختلف دانشگاه جذب کرد.

کاربرد بروشور دانشگاهی

بروشور میتواند شامل اطلاعات مختلفی باشد و برای اهداف متفاوتی طراحی شود. حتما باید قبل از سفارش طراحی بروشور برای دانشگاه و چاپ آن، مشخص کنید که این بروشور چه هدفی را دنبال میکند و باید چه محتوایی داشته باشد؟ در ادامه به چند مورد از این کاربردها اشاره خواهیم کرد:

بروشور برای دانشگاه پرستاری

معرفی دانشگاه

واضح است که یکی از کاربردهای بروشور برای دانشگاه این است که اطلاعات مختلف دانشگاه بر روی آن چاپ شود و در نمایشگاه ها یا گردهمایی های کشوری و جهانی، به منظور معرفی دانشگاه به افراد داده شود. حتی میتوان یک بروشور برای دانشگاه طراحی کرد و صرفا یک دانشکده خاص را در آن معرفی کرد. در این بروشور ها باید اطلاعات خاصی را ذکر کنید:

  • موقعیت مکانی دانشگاه
  • اساتید برتر دانشگاه
  • اساتید برتر دانشکده در صورت معرفی یک دانشکده یا رشته خاص
  • افتخارات مهم دانشکده یا دانشگاه
  • مزایای چشمگیر دانشگاه
  • اطلاعات تماس مثل شماره تلفن؛ وبسایت و…
  • شرایط پذیرش مثل معدل مورد نیاز یا توانایی های لازم
  • دوره های خاص و ویژه دانشگاه
  • تاریخچه دانشگاه
  • برنامه های ویژه و منحصر به فرد دانشگاه برای سال تحصیلی
  • بورسیه ها
  • تصاویر جذاب از اعضای مهم یا فضای دانشگاه و دانشکده ها
  • لوگو دانشگاه

مطمئن باشید با ذکر این مطالب در محتوای بروشوری که برای دانشگاه چاپ میکنید، میتوانید افراد با استعداد و مفیدی را به سمت دانشگاه خود جذب کنید و رتبه دانشگاه را به کمک فعالیت های علمی، فرهنگی، ورزشی و… آن ها بسیار بهبود ببخشید. سعی کنید این موارد را کامل اما به طور مختصر و مفید در بروشور ذکر کنید تا در عین کامل بودن اطلاعات، حوصله خواننده را سر نبرد و باعث نشود خواننده قبل از خواندن کامل بروشور، آن را کنار بگذارد.

اطلاع رسانی

یکی دیگر از کاربردهای بروشور دانشگاهی، اطلاع رسانی درمورد فعالیت های خاص مثل جشن ها، گردهمایی ها یا دوره های مختلف است. با وجود گروه های مجازی در شبکه های اجتماعی، خیلی توصیه میشود که از بروشور برای دانشگاه استفاده کنید تا اطلاع رسانی ها را انجام دهید. چرا که این کار سبب افزایش ارتباط فیزیکی افراد و سخن گفتن آن ها با یکدیگر میشود و همین موضوع به صمیمت افراد اضافه خواهد کرد. با ایجاد این صمیمیت و نزدیکی، اشتیاق افراد برای شرکت در مراسم آن بروشور مربوطه بسیار بیشتر میشود و حتی آن ها را علاقمند میکند که خودشان هم مراسم هایی که در توانشان هست را برگزار کنند. جزئیاتی که باید در بروشور دانشگاهی به منظور اطلاع رسانی یک مراسم ذکر کنید:

  • زمان و مکان برگزاری مراسم
  • نحوه تهیه بلیت یا حق ورودی
  • موضوع مراسم
  • بخش های مختلف مراسم
  • اگر بروشور درمورد یک دوره خاص است، مشخصات مدرس را ذکر کنید
  • اگر قرار است مدرکی داده شود، جزئیات اعتبار آن مدرک ذکر شود
  • طول مدت برگزاری دوره مربوطه
  • پیش نیازهای دوره

مزایای طراحی بروشور برای دانشگاه

مزایای طراحی بروشور برای دانشگاه

برقراری ارتباط

بروشور یکی از بهترین روش ها برای ایجاد ارتباط نزدیک و صمیمانه بین دانشجویان، اساتید و حتی کارکنان دانشگاه است. دانشگاه محیط بزرگتری نسبت به مدرسه است و شامل دانشکده های مختلف زیادی است. به دلیل مشغله و جمعیت زیاد، ممکن است خیلی از این دانشجوها با یکدیگر آشنا نباشند، پس تصور کنید چاپ بروشور برای دانشگاه چقدر میتواند این افراد را با یکدیگر آشنا کند و دوستی ها یا همکاری های جدید بین آن ها به وجود آورد؟ این همکاری ها میتواند به نفع دانشگاه نیز باشد چرا که ممکن است برخی فعالیت های گروهی این دانشجوها تبدیل به یک پروژه علمی شود که دانشگاه را بسیار شناخته شده تر و معتبر تر از قبل کند.

جذب دانشجویان

با چاپ و پخش بروشور دانشگاه در نمایشگاه های بین المللی و یا داخلی میتوانید بورسیه های مختلف یا شرایط آموزشی ویژه خود را معرفی کنید و دانشجویان با استعداد را به دانشگاه دعوت کنید. به این ترتیب کلی دانشجوی بین المللی خواهید داشت که علاوه بر افزایش اعتبار و رنک دانشگاه به واسطه فعالیت های علمی و فرهنگی خود، باعث درآمدزایی دانشگاه شما هم میشوند. پس با داشتن بروشور برای دانشگاه به طور اختصاصی میتوانید بسیار مختصر و مفید افراد را جذب کنید. پیشنهاد میشود که از بروشورهای انگلیسی و یا دو زبانه در نمایشگاه های بین المللی استفاده کنید.

چه نوع بروشوری برای دانشگاه مناسب تر است؟

پاسخ این سوال کاملا به سلیقه طراح و همچنین اهداف و محتوای بروشور دانشگاهی بستگی دارد. واضح است که متناسب با محتوای یک بروشور، ممکن است جزئیات طراحی آن نیز تغییر کند. میتوان از انواع تا بروشور استفاده کرد و آن را هر مدل که میخواهید طراحی کنید. اما باید به یک سری نکات توجه کنید.

معمولا بروشورهای دو لت، سه لت، چهار لت برای دانشگاه بیشتر استفاده میشوند اما این موضوع به سلیقه افراد بستگی دارد. درضمن شما باید محتوای خود را انتخاب و برنامه ریزی کنید تا بتوانید درمورد چینش آن ها در بروشور و در نهایت ظاهر بروشور خود تصمیم بگیرید. توجه کنید که محتوای بروشور را ساده و مختصر نگهدارید. از فونت خوانا و یک دست و رسمی برای بروشور دانشگاهی استفاده کنید و رنگ های بیش از حد جیغ و غیر رسمی را در آن به کار نبرید. فراموش نکنید که مخاطب این بروشور جامعه دانشگاه هستند پس بهتر است ظاهر رسمی خود را حفظ کند.

چرا چاپ بروشور برای دانشگاه مهم است؟

ارائه بروشور دانشگاه در مکان های مختلف میتواند با به نمایش گذاشتن ویژگی های منحصر به فرد و جالب دانشگاه، یک تاثیرگذاری اولیه بسیار خوبی برای دانشگاه باشد و آن را از سایر رقبا متمایز کند. درضمن لازم به ذکر است که چاپ بروشور بسیار مقرون به صرفه تر از سایر روش های تبلیغاتی است. پس با چاپ بروشور میتوانید با کمترین هزینه بهترین تاثیر را بر روی مخاطبان بگذارید و بهترین ها را به سمت خود هدایت کنید.

بیشتر بخوانید:

طراحی بروشور برای مدرسه

بهترین نرم افزار طراحی بروشور چیست؟

درباره صالحی سئو

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar