خانه / لیبل / طراحی لیبل با هوش مصنوعی | چگونه با هوش مصنوعی لیبل بسازیم؟
طراحی لیبل با هوش مصنوعی

طراحی لیبل با هوش مصنوعی | چگونه با هوش مصنوعی لیبل بسازیم؟

با گسترش هوش مصنوعی در سرتاسر دنیا و قابلیت های بسیار زیاد آن، حتما شما هم به فکر طراحی لیبل را هوش مصنوعی افتاده اید. هوش مصنوعی میتواند هر نوع لیبل را با جزئیاتی که مد نظر شما است دقیقا به همان شکل طراحی کند. پس چرا وقت و هزینه زیادی را صرف طراحی هایی کنید که شاید در نهایت اصلا چیزی نباشد که شما در نظر داشتید و اصلا به درد شما نخورد! حقیقت این است که کامپیوترها بسیار باهوش و حرف گوش کن هستند و هوش مصنوعی نیز با استفاده از الگوریتم های مختلف همواره درحال یاد گرفتن و بهتر شدن است. پس احتمال اینکه یک هوش مصنوعی شما را ناامید کند خیلی کمتر است.

ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی لیبل

بسیاری از نرم افزارها و ابزارهای دنیای هوش مصنوعی را به خود اضافه کرده و ارتقا یافته اند. چرا که حالا اکثر مردم به استفاده از هوش مصنوعی روی آورده اند. در این بخش چند مورد از این ابزارها را به شما معرفی میکنیم تا در مسیر طراحی و چاپ لیبل خود از آن ها استفاده کنید:

Adobe Illustrator

حتما با این نرم افزار قدرتمند ویرایش تصاویر آشنایی دارید. اغلب افراد فعال در حوزه گرافیک و طراحی از این نرم افزار استفاده میکنند. حالا شاید برایتان جالب باشد که این نرم افزار هم از مارچ سال 2023 هوش مصنوعی پشتیبانی را میکند و میتواند به شما در طراحی هایتان کمک کند. این هوش مصنوعی توانایی خود در زمینه تبدیل متن به تصویر را به خوبی نشان داده و رقیب سرسختی برای دیگر ابزارهای این چنینی مثل Midjourney شده است. قابلیت فایر فلای اولین نشانه های حضور هوش مصنوعی در کمپانی ادوبی بود. همین فایر فلای میتواند به شما کمک کند تا جزئیات را در طراحی لیبل با هوش مصنوعی به گونه ای اصلاح کنید که نتیجه نهایی دقیقا همان چیزی باشد که میخواهید.

طراحی و چاپ لیبل با هوش مصنوعی

فتوشاپ

فتوشاپ نیز مانند ایلاستریتور یکی از محصولات شرکت ادوبی است و به تازگی هوش مصنوعی را به قابلیت های خود اضافه کرده است. با استفاده از Generative Fill، شما می توانید در طراحی لیبل خود بخش هایی از تصویر را حذف، اضافه، یا تغییر دهید. حتی میتوانید به فتوشاپ بگویید که یک عنصر از لیبل طراحی شده را با یک عنصر جدید جایگزین کند. مثلا اگر بعد از طراحی لیبل با هوش مصنوعی، از رنگ پس زمینه راضی نبودید، میتوانید به سادگی از هوش مصنوعی فتوشاپ بخواهید که آن را تغییر دهد. این تغییرات با انتخاب تصاویر و المان ها از بین کتابخانه های بزرگ ادوبی انجام میشود.

برای طراحی لیبل با هوش مصنوعی فتوشاپ، شما باید نسخه بتای این برنامه را دانلود و نصب کنید. سپس میتوانید از ابزارهای انتخابی مانند Lasso یا Magic Wand برای انتخاب بخشی از تصویر خود استفاده کنید و با نوشتن یک متن ساده در نوار ابزار Generative Fill، به فتوشاپ بگویید که چه تغییری را باید در آن بخش اعمال کند.

CorelDRAW

یکی از بهترین برنامه ها برای ساخت لیبل با هوش مصنوعی همین برنامه است. CorelDRAW از یادگیری ماشین استفاده میکند تا طراحی لیبل را به بهترین شکل انجام دهد. یکی از ویژگی های بسیار خوب این برنامه این است که میتوانید ابعاد تصویر را تغییر دهید بدون اینکه کیفیت آن آسیب ببیند. اگر شما یک هولدینگ یا سازمان بسیار بزرگ داشته باشید این قابلیت خیلی به کار شما خواهد آمد. چرا که تنها کافی است یک بار لیبل خود را با این هوش مصنوعی طراحی کنید. میتوانید از آن برای تمامی وسایل در هر ابعادی استفاده کنید.

Midjourney

هوش مصنوعی مدجرنی یکی از ابزارهایی است که این روزها برای تبدیل متن به تصویر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. Midjourney به شما کمک میکند تا هرگونه تصویری را (لوگو، منظره، لیبل و…) دقیقا همانطور که در ذهن دارید دریافت کنید. تنها کافی است جزئیات تصویر را به او بگویید. توجه کنید که در طراحی لیبل با هر هوش مصنوعی، هر چقدر جزئیات بیشتری به آن ها بدهید نتیجه ای که دریافت خواهید کرد نیز دقیق تر خواهد بود.

ChatGPT

مشهورترین و محبوب ترین هوش مصنوعی این روزها چت جی پی تی است و مشخصا میتوانید از آن برای طراحی لیبل نیز استفاده کنید. کافی است به او بگویید که چه لیبلی و با چه جزئیاتی میخواهید تا در کمترین زمان ممکن آن را به شما تحویل دهد. البته که همیشه توصیه میشود محصولاتی که کاملا توسط هوش مصنوعی به دست آمده را استفاده نکنید. میتوانید از این لیبل های طراحی شده توسط هوش مصنوعی الهام بگیرید و تغییراتی را با خلاقیت خودتان در آن ها ایجاد کنید.

طراحی لیبل به کمک هوش مصنوعی

مزایای طراحی لیبل با هوش مصنوعی

طراحی لیبل به کمک هوش مصنوعی یک روش نوین و پیشرفته است که مزایای زیادی دارد:

  • خلاقیت: هوش مصنوعی این توانایی را دارد که بر اساس خواسته و نیاز و سلیقه شما، لیبل هایی خاص و ویژه برای شما طراحی کند. AI با الهام گرفتن از موارد بسیار زیادی که در سطح وب در دسترس دارد و هر لحظه آن ها را با الگوریتم های یادگیری ماشین بهبود میبخشد، میتواند یک تصویر خلاقانه و جدید برای شما تولید کند
  • سرعت در پیاده سازی: فاصله بین فرستادن توضیحات شما درمورد لیبل و تحویل گرفتن عکس مورد نظر تنها چند ثانیه خواهد بود! هوش مصنوعی از الگوریتم های پیچیده ای برای تحلیل متن شما و جزئیاتی که به آن دادید استفاده میکند و در کمترین زمان ممکن بهترین لیبل را برای شما طراحی خواهد کرد.
  • هزینه کمتر: شاید پیش از این برای داشتن یک لیبل اختصاصی نیاز به استخدام یک شخص حرفه ای در حوزه طراحی گرافیک داشتید. یا حداقل کسی که با ابزارهایی مثل فتوشاپ یا دیگر نرم افزارهای گرافیکی آشنا باشد. اما حالا میتوانید طراحی لیبل خود را به هوش مصنوعی بسپارید و بدون نیاز به استخدام و صرف هزینه اضافی لیبل داشته باشید.
  • انعطاف پذیری: هوش مصنوعی بسیار صبور و حرف گوش کن است. درست است که این ابزارها تصاویر را دقیقا مطابق با گفته شما آماده میکنند اما اگر پس از دیدن تصویر نهایی به این نتیجه رسیدید که باید بخشی از آن را تغییر دهید، میتوانید از هوش مصنوعی بخواهید تا اصلاحات را انجام دهد. اگر شما با یک طراح انسانی مواجه باشید ممکن است با اصلاحات بیش از حد او را خسته کنید اما هوش مصنوعی هرگز اعتراضی به شما نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

15 نکته برای طراحی و چاپ لیبل

سفارش آنلاین چاپ لیبل

درباره خانم صالحی

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar