خانه / بروشور / مزایای طراحی بروشور برای مدرسه | چاپ بروشور ویژه مدرسه
طراحی و چاپ بروشور برای مدرسه

مزایای طراحی بروشور برای مدرسه | چاپ بروشور ویژه مدرسه

شاید طراحی بروشور برای مدرسه کمی عجیب به نظر برسد اما یکی از بهترین روش ها برای برقراری ارتباط با دانش آموزان و اولیا است. با چاپ یک بروشور ویژه برای مدرسه و قرار دادن اطلاعات مربوطه در آن با طرحی خلاقانه میتوانید به سادگی خانواده ها را از برنامه ها و اخبار مختلف آگاه کنید. در این مقاله به شما میگوییم که داشتن یک بروشور ویژه مدرسه شما چه مزایایی برایتان به همراه خواهد داشت و چرا داشتن بروشور برای مدرسه مهم است؟

کاربردهای بروشور برای یک مدرسه

میتوانید بروشور یک مدرسه را برای اهداف مختلفی چاپ کنید. اتفاقا یکی از مهمترین قدم ها در طراحی بروشور برای مدرسه همین انتخاب هدف است. چرا که محتوای موجود در بروشور متناسب با هدفی که برای چاپ آن در نظر دارید میتواند متفاوت باشد

معرفی مدرسه

یکی از کاربردهای بروشور مدرسه، استفاده از آن برای معرفی مدرسه است. وقتی یک بروشور خاص برای معرفی مدرسه خود طراحی میکنید بهتر است که موارد خاصی را در آن ذکر کنید تا بهترین بازخورد را از آن بگیرید. این موارد شامل تمام جزئیاتی است که به مدرسه مربوط میشود و شما قصد دارید خواننده بروشور را از آن مطلع کنید. این جزئیات میتواند اطلاعاتی برای معرفی مدرسه و یا جزئیاتی برای جذب باشد:

طراحی بروشور برای مدرسه

  • نام مدرسه
  • موقعیت مکانی مدرسه
  • شماره تلفن و وب سایت و ایمیل
  • در صورت وجود، شعار مدرسه
  • تاریخچه و افتخارات مدرسه در طی سال ها
  • برنامه های آموزشی سال
  • دوره های اختصاصی مدرسه
  • فعالیت های هنری، ورزشی یا علمی و اجتماعی
  • مزایای مدرسه
  • امکانات مدرسه
  • نظرات والدین، دانش آموزان
  • معرفی کادر مدرسه

تمامی این گزینه ها در معرفی مدرسه و جذب دانش آموزان موثر هستند. برای مثال اگر چند نفر از والدین نظر کسانی بخوانند که چند سال فرزند خود را در مدرسه شما ثبت نام کرده و راضی بودند، احتمالا مشتاق میشود که با مدرسه تماس بگیرد و فرزند خود را در آن مدرسه ثبت نام کند. یا اگر بداند چه فعالیت های هنری یا ورزشی خاصی در مدرسه شما دنبال میشود، شاید بیشتر علاقمند شود که فرزندش را به آن مدرسه ببرد.

اطلاع رسانی درباره فعالیت ها

میتوانید با چاپ یک بروشور اختصاصی برای مراسم های مختلف مدرسه، به صورت خیلی خلاقانه و خاصی افراد را دعوت به شرکت در این مراسم ها کنید. فعالیت های خود را با جزئیات در بروشور ذکر کنید و توجه والدین و دانش آموزان را جلب کنید. در نتیجه به جای اینکه یک پیام ساده در گروه بگذارید پیشنهاد میشود که با طراحی و چاپ بروشور برای مدرسه و برنامه های متعدد آن یک روش نوین و جذاب برای اطلاع رسانی را در پیش بگیرید. مواردی که نیاز است در بروشور اطلاع رسانی درمورد فعالیت ذکر کنید:

  • زمان برگزاری (روز و ساعت)
  • محل برگزاری
  • موضوع برنامه
  • بخش های مختلف برنامه
  • امکان یا عدم امکان حضور همراه
  • خلاصه ای از برنامه
  • تصاویر مرتبط

مزایای داشتن بروشور برای مدرسه

مزایای چاپ بروشور برای مدرسه

اطلاع رسانی

فرض کنید به عنوان یک معلم، مدیر، معاون و یا هر عضو مهمی در یک مدرسه قصد دارید خبری را به اولیا بدهید. این خبر میتواند برگزاری یک جلسه ماهیانه، دادن کارنامه، برگزاری جشن های مناسبتی و… باشد. اگر دانش آموزان شما سن کمی داشته باشند ممکن است فراموش کنند که خبر را به والدین خود بدهند. پس شما باید برای اطمینان از اینکه خبر به آن ها رسیده، از روش دیگری برای اطلاع رسانی استفاده کنید. طراحی بروشور برای مدرسه و گنجاندن اخبار در آن یکی از این روش ها است. شما تمام جزئیات را در بروشور ذکر خواهید کرد و پس از چاپ آن را به دانش آموزان میدهید. به این صورت احتمال اینکه خبر به آن ها برسد خیلی بیشتر خواهد شد.

جذب دانش آموزان جدید

با طراحی بروشور که المان های خاص مدرسه شما را دارد، علاوه بر اطلاع رسانی به موقع و مطمئن تر، مدرسه مورد نظر نیز جلوه ای معتبرتر خواهد داشت و حرفه ای تر نشان داده خواهد شد. این موضوع میتواند در جذب دانش آموزان بیشتر و جدیدتر بسیار موثر باشد. چرا که در نظر داشته باشید این بروشور میتواند دست به دست شود. شما با چاپ بروشور ویژه امکانات مدرسه خود را به افراد معرفی میکنید و آن ها را با برنامه های آموزشی خود آشنا کنید. به همین سادگی دانش آموزان جدید را به ثبت نام در مدرسه خود تشویق خواهید کرد.

تشویق به مشارکت

طراحی، چاپ و توزیع بروشور برای مدرسه نقش بسیار مهمی در تشویق دانش آموزان و والدین به مشارکت در امور مدرسه دارد. طراحی خلاقانه بروشور مخصوص یک مدرسه، به افراد انگیزه بیشتر میدهد و آن ها را مستاق میکند تا در برنامه ها و پروژه های مختلف مدرسه شرکت کنند. پس به جای اینکه صرفا به صورت زبانی از افراد دعوت به همکاری کنید، میتوانید با چاپ بروشور و نوشتن فعالیت های ویژه مدرسه در آن این کار را بکنید.

نکات مهم در طراحی بروشور ویژه مدارس

همانطور که همیشه میگوییم، هدف خود را مشخص کنید. فراموش نکنید که این بروشور برای یک مدرسه است و مخاطبان و خوانندگان آن، والدین و دانش آموزان هستند. پس در طراحی خود حتما از عناصری استفاده کنید که مربوط به محیط مدرسه و دانش آموزان است. درضمن اگر بروشور شما برای این طراحی شده است که یک برنامه یا فعالیت خاص را معرفی کند، حتما در طراحی بروشور از جزئیات مرتبط به همان فعالیت استفاده کنید.

حتما نوع و اندازه بروشور را از قبل انتخاب کنید. میخواهید از چه نوع بروشور برای مدرسه خود استفاده کنید؟ بروشور دو لت، سه لت، چهار لت، یا پانلی؟ اندازه بروشور شما چقد است؟ A4 یا A5 یا A6 ؟ حتما باید این دو مورد را مشخص کنید تا بتوانید متناسب با همین ابعاد و نوع بروشور طراحی آن را انجام دهید. در غیر این صورت ممکن است محصول نهایی آن چیزی نباشد که انتظارش را دارید!

محتوای بروشور خود را قبل از طراحی مشخص کنید تا بدانید دقیقا چقدر متن قرار است در بروشور نوشته شود. چند تصویر در آن قرار میگیرد؟ وقتی محتوای کلی مشخص باشد سپس میتوانید نحوه توزیع و چینش آن ها را در بروشور بهتر مشخص کنید که همین مورد اهمیت زیادی در طراحی دقیق بروشور مدرسه دارد.

بیشتر بخوانید:

تفاوت تراکت و بروشور چیست؟

تفاوت بروشور و کاتالوگ چیست؟

درباره صالحی سئو

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar