خانه / پاکت نامه / پاکت نامه اداری چه ویژگی دارد؟ | پاکت نامه اختصاصی چه کمکی به سازمان میکند؟
چاپ پاکت نامه اداری

پاکت نامه اداری چه ویژگی دارد؟ | پاکت نامه اختصاصی چه کمکی به سازمان میکند؟

پاکت نامه اداری علاوه بر کاربردهای یک پاکت نامه معمولی، مزیت های خاصی دارند که در این مقاله قصد داریم به آن ها اشاره کنیم. حتما شما هم دیده اید که برخی سازمان های بزرگ و معتبر برای جا به جایی نامه ها و مدارک خود از پاکت های ویژه خود استفاده میکنند که بر روی آن لوگو و اطلاعات شرکت درج شده است. این پاکت ها درست مانند یک پیک سیار همواره درحال معرفی برندی هستند که لوگویش بر روی آن ها چاپ شده. پس میتوان گفت که یکی از روش های تبلیغات و برندسازی استفاده از همین پاکت نامه های اداری است.

کاربردهای پاکت نامه اداری برای سازمان ها

برندسازی: همانطور که گفتیم، شما با چاپ پاکت نامه که شامل اطلاعات و لوگوی شرکت باشد درواقع یک زنجیره را شروع میکنید. چرا که این پاکت همواره در دست افراد جا به جا میشود و برند شما را به عنوان یک برند معتبر و ارزشمند به آن ها معرفی میکند و به برند سازی و آگاهی از برند یک سازمان کمک خواهد کرد.

امنیت: با استفاده از پاکت نامه اداری اختصاصی برای سازمان خود، به نوعی مدارک و اطلاعاتی که درون پاکت هستند را مهر و موم میکنید. چرا که هیچ سازمان و یا شخص دیگری حق استفاده از نام و لوگوی برند دیگر را ندارد. پس شما با پاکت نامه های مخصوص خود همواره مطمئن هستید که سرقت اطلاعات صورت نمیگیرد و مطالب موجود در نامه در اختیار افراد اشتباه قرار نخواهد گرفت. به این ترتیب سلامت و صحت اسناد نیز حفظ میشوند و افراد دیگر نمیتوانند آن ها را دستکاری کنند.

ارتباط حرفه ای: یک برند معتبر و به نام همیشه سعی میکند تا نشان خود را در معرض تماشا بگذارد و با افرادی که مرتبط با کسب و کارش هستند را جذب کند. پاکت نامه اداری میتواند بهترین واسطه برای این کار باشد. اگر به هنگام ارسال قراردادها و اسناد مربوط به تجارت خود از پاکت های اختصاصی سازمان خود استفاده کنید تصوری حرفه ای تر و جذاب تر را در ذهن طرفین قرارداد ایجاد میکنید که میتواند برای آینده کاری بین شما بسیار مفید باشد.

یکپارچگی: اگر شما برای نامه نگاری های سازمان خود از برگه هایی با چاپ سربرگ اختصاصی استفاده میکنید، چه بهتر که پاکت نامه های خود را نیز با آن ها هماهنگ کنید! اینکه سربرگ و پاکت نامه اداره شما با هم ست باشد و تناسب داشته باشند جلوه خیلی زیباتری برای برند شما خواهد داشت.

پاکت نامه اداری

انواع پاکت نامه اداری

  • پاکت ملخی: این پاکت با ابعاد 22*11 سانتی متر و درب از طول طراحی میشود. این مدل همان پاکت نامه هایی هستند که وقتی به پاکت نامه فکر میکنید احتمالا اولین تصور شما هستند و برای قرار دادن نامه درون آن ها معمولا باید کاغذ را تا کنید.
  • پاکت ژاپنی: این دسته از پاکت نامه با ابعاد 22*11 سانتی متر و درب از عرض طراحی می‌شود و برای قرار دادن نامه هایی خوب است که حتما باید بدون تا خوردگی به دست گیرنده برسند.
  • پاکت A5: این نوع پاکت با ابعاد 21.5* 16.5 سانتی متر و درب از عرض طراحی می‌شود و برای کاغذهایی مناسب است که ابعاد خودشان از A4 کمتر است.
  • پاکت A4: این پاکت ها با ابعاد 32.5*23 سانتی متر و درب از عرض طراحی میشود. این مدل برای کاغذ هایی پیشنهاد میشود که اندازه برابر با کاغذ A4 دارند.
  • پاکت A3: این نوع پاکت با ابعاد 43.5*31.5 سانتی متر و درب از عرض طراحی میشود و برای قرار دادن نامه‌هایی که اندازه‌شان بزرگتر از کاغذ A4 است مناسب است.
  • پاکت B4: این مدل پاکت نامه با ابعاد 36*27 سانتی متر و درب از طول طراحی میشود و برای قرار دادن نامه‌هایی که اندازه‌شان بین کاغذ A4 و A3 است مناسب است.

توجه داشته باشید که هرکدام از این انواع پاکت نامه اداری میتوانند دارای چسب در قیمت در خود باشند یا نباشند و از جنس های متنوعی مثل کاغذ گلاسه، مات، کاغذ تحریر یا کاغذ کرافت و… تولید شوند.

گرماژ پاکت نامه اداری معمولا بین 80 تا 230 گرم متغیر است. انتخاب گرماژ مناسب بستگی به نوع کاغذ، روش چاپ، هویت برند و بودجه دارد. هر چه گرماژ بالاتر باشد، کاغذ ضخیم تر و با کیفیت تر خواهد بود، اما هزینه و وزن آن نیز بیشتر میشود. برای محاسبه گرماژ کاغذ، میتوانید از فرمول زیر استفاده کنید:

: گرماژ کاغذ (گرم بر متر مربع)

: جرم کاغذ (گرم)

: مساحت کاغذ (میلی متر مربع)

مزیت داشتن ست اداری یکدست

تصور کنید با سازمانی درحال تجارت یا همکاری هستید. این سازمان از یک طرح یکپارچه و یک دست برای چاپ فاکتورها، کارت ویزیت، سربرگ، پاکت نامه و… استفاده میکند. حتما با خود فکر میکنید که چقدر زیبا و مجلل است. حتی اگر طراحی آن ها یک طراحی ساده و معمولی باشد، این تناسب و هماهنگی توجه افراد را به خود جلب میکند. علاوه بر این همیشه در ذهن افراد به عنوان یک شرکت معتبر ماندگار خواهد شد. پس اگر میخواهید آگاهی از برند خود را افزایش دهید، پیشنهاد میشود که از محصولات اداری همچون سربرگ، پاکت نامه، کارت ویزیت با طراحی هماهنگ استفاده کنید. حتی خالی از لطف نیست اگر در شرکت خود از دفترچه های با طراحی مشابه استفاده کنید یا تقویم های رومیزی متناسب را به همکاران و شرکای خود بدهید.

خوشبختانه چاپ آقا با دارا بودن انواع کارت ویزیت در بین محصولات خود میتواند بهترین گزینه برای چاپ محصولات اداری شما باشد.

پاکت نامه اداری

پاکت نامه لایه باز چیست؟

اگر برای طراحی پاکت نامه اداری خود هیچ ایده ای ندارید و نمیدانید از کجا باید کار را شروع کنید، میتوانید از پاکت نامه لایه باز استفاده کنید. پاکت نامه لایه باز یک فایل گرافیکی است که با نرم‌افزار هایی مانند فتوشاپ، ایلاستریتور یا ایندیزاین ساخته می‌شود و شامل چندین لایه است که هر کدام از آن‌ها یک عنصر مختلف از طرح را نشان می دهند. برای مثال، لایه‌های مختلف می توانند شامل لوگو، نام و اطلاعات برند، رنگ‌ها، تصاویر، نقش‌ها و طرح‌های گرافیکی باشند.

پاکت نامه لایه باز به شما امکان می دهد که عناصر و رنگ‌ های طرح را با توجه به سلیقه و هویت برند خود تغییر دهید و یک پاکت نامه اختصاصی داشته باشید. می توانید آن ها را از سایت های مختلفی خریداری یا به طور رایگان دانلود کنید.

توجه کنید که قبل از چاپ این طرح ها آن را به فرمت مناسب تبدیل کنید. برای چاپ دیجیتال، می توانید از فرمت‌های JPEG، PNG یا PDF استفاده کنید12. برای چاپ افست، می توانید از فرمت های EPS، AI یا PDF استفاده کنید.

پشت پاکت نامه اداری چه بنویسیم؟

اطلاعات پشت یک پاکت نامه اداری معمولا شامل موارد زیر است:

  • آدرس کامل و دقیق فرستنده و گیرنده نامه
  • شماره تلفن و پست الکترونیکی فرستنده و گیرنده نامه
  • عنوان و شماره نامه
  • نوع و محتوای نامه
  • نشانه‌هایی مانند محرمانه، فوری، تکراری و غیره

نوشتن اطلاعات بالا روی پشت پاکت نامه اداری می‌تواند به این موارد کمک کند:

  • اطمینان از رسیدن نامه به گیرنده مورد نظر
  • ارتباط سریع و آسان با فرستنده و گیرنده نامه
  • شناسایی و دسته‌بندی نامه بر اساس عنوان و محتوا
  • رعایت حریم خصوصی و امنیت اطلاعات نامه

بیشتر بخوانید:

نقش و تاثیرات پاکت نامه در تبلیغات

اقلام یک ست اداری

اهمیت داشتن ست اداری کامل

درباره صالحی سئو

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar