خانه / پاکت نامه / کاربردهای پاکت نامه رنگی | چرا پاکت نامه رنگی بهتر است؟
کاربرد پاکت نامه رنگی

کاربردهای پاکت نامه رنگی | چرا پاکت نامه رنگی بهتر است؟

پاکت نامه رنگی یک قدم فراتر از پاکت نامه های معمولی هستند که برای حمل و نقل اسناد و مدارک از آن ها استفاده میشود. این پاکت های رنگارنگ با جلوه منحصر به فرد خود، تاثیرات روانشناختی بسیاری بر مخاطبان میگذارند که همین موضوع میتواند در مسیر برندسازی یا افزایش اعتبار یک سازمان مفید واقع شود. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با کاربردهای پاکت نامه رنگی آشنا کنیم تا متوجه شوید چرا در برخی مواقع باید پاکت نامه رنگی را جایگزین پاکت های معمولی کنید.

بازاریابی و تبلیغات

پاکت های رنگی دو ویژگی منحصر به فرد دارند که آن ها ره تبدیل به ابزاری بسیاری قوی برای بازاریابی و تبلیغات برند شما میکند: جلب توجه و شخصی بودن.

  • جلب توجه: همه میدانیم که چشم انسان نسبت به رنگ ها حساس تر است و رنگ ها توجه بیشتری را به خود جلب میکنند. مشخصا اگر یک برند موفق به جلب توجه افراد شود، توانسته به ذهن آن ها راه پیدا کند و مسیر را برای بازاریابی هموارتر میکند.
  • شخصی سازی: پاکت نامه رنگی تنوع بسیار زیادی دارد و در طیف گسترده ای از رنگ ها میتوان آن را تهیه کرد. پس هر برند و سازمانی میتواند متناسب با رنگ های سازمانی خود از این پاکت های جذاب استفاده کند و همان تصویری را در ذهن مشتریان خود تداعی کند که هدف برندش است.

روانشناسی رنگ ها

رنگ ها بر احساسات و عواطف انسان ها تاثیرگذار هستند و مغز و حس انسانی را وادار به واکنش های مختلفی میکنند. برای مثال همه میدانیم که رنگ آبی احساس آرامش را برای انسان ها به همراه دارد و روح و روان آدم ها را ملیح تر میکند. در مقابل رنگ قرمز شور و هیجان را در افراد زنده میکند و انرژی بخش است. تمامی رنگ ها به همین صورت اثر خاصی را بر ذهن، روح و احساسات انسانی خواهند گذاشت. پس میتوان نتیجه گرفت که با انتخاب رنگ درست برای انتقال پیام، میتوان حسی که باید را در ذهن مخاطب ایجاد کنیم و تبلیغات را عمیق تر و گیراتر پیاده سازی کنیم.

رنگ ها این توانایی را دارند که سبب تغییر تصمیمات انسان ها شوند! روانشناسی رنگ ها را دست کم نگیرید و با انتخاب پاکت نامه رنگی متناسب با حسی که میخواهید در خواننده پیام ایجاد شود، ذهن او را در دست بگیرید. برای مثال رنگ های جیغ مثل قرمز و نارنجی افراد را تشویق به عمل کردن میکنند و اگر پاکت نامه قرمز رنگ را برای آن ها بفرستید احتمالا شور و شوق بیشتری برای باز کردن آن خواهند داشت.

استفاده از پاکت نامه رنگی

دعوت نامه

استفاده از پاکت نامه رنگی برای ارسال دعوت نامه های مختلف، محدود به استفاده شرکت ها نمیشود و افراد میتوانند برای مهمانی ها و مناسبت های خانوادگی نیز از این پاکت های رنگارنگ برای فرستادن دعوت نامه های خود استفاده کنند. پاکت رنگی با جلوه بصری جذاب خود حس صمیمیت و ارتباط گرم تری را بین میزبان و مهمانان ایجاد میکند که میتواند سبب ایجاد پیش زمینه های مثبتی برای برگزاری مراسم اصلی باشد. علاوه بر این مورد، تنوع بسیار زیاد رنگ های پاکت نامه رنگی به شما اجازه میدهد که یک رنگ هماهنگ با تم مهمانی خود و یا هماهنگ با مناسبت مهمانی اتخاب کنید. به این ترتیب شما محدود یه استفاده از رنگ های خنثی مثل سفید برای تمامی مراسم های خود نخواهید بود.

  • مناسبت های شاد: پیشنهاد میشود که از رنگ های شاد و پر انرژی و گرم تر مثل زرد، نارنجی و قرمز برای ارسال دعوت نامه های خود استفاده کنید تا حس و حال یک مناسبت پر شور را در افراد ایجاد کنید.
  • مناسبت های رسمی: اگر پاکت نامه رنگی شما حامل یک دعوت نامه رسمی است، توصیه میشود که از رنگ های سرد و ساده تر که کمی محافظه کارانه هستند استفاده کنید. مثلا آبی تیره میتواند انتخاب هوشمندانه ای باشد و تصویری حرفه ای از شما در ذهن مهمانان ایجاد کند.

هدایای تجاری و تبلیغاتی

گذاشتن هدایای شرکتی یا شخصی در یک پاکت نامه رنگی میتواند حس متفاوت تری را در افراد ایجاد کند و آن ها را به شما نزدیک تر کند. میتوان هدایای کوچکی که قابلیت جا گرفتن در پاکت دارند را با استفاده از پاکت رنگی به افراد تقدیم کرد. در غیر این صورت نیز استفاده از یک پاکت نامه رنگی که یک پیام تبریک با کمی چاشنی تبلیغات در کنار هدیه اصلی میتواند جلوه خاص تری برای برند شما داشته باشد.

کارت ویزیت فوری

هدیه دادن با استفاده از پاکت نامه های رنگی در بین افراد یک خانواده نیز میتواند فکر خوبی باشد. عیدی دادن در پاکت نامه رنگی نیز میتواند ایده بسیار جذابی باشد! چرا که در عین متفاوت و خلاقانه بودن، برای کودکان نیز جذابیت بیشتری دارد. پس چرا به جای استفاده از پاکت های ساده و قدیمی از پاکت رنگی که متناسب با سلیقه کودکان اطرافمان هستند استفاده نکنیم؟

تاثیرات فرهنگی رنگ ها

رنگ ها در هر فرهنگ و ملیتی میتواند معانی مختلف و حتی گاه متضاد داشته باشند. پس اگر میخواهید برای یک مناسبت فرهنگی خاص از پاکت نامه رنگی استفاده کنید، بهتر است که به این معانی و تفاوت ها توجه داشته باشید و علاوه بر تناسب رنگ پاکت با مناسبت یا هدیه مربوطه، آن را هماهنگ با فرهنگ مخاطبین خود انتخاب کنید. مخصوصا اگر این پاکت نامه به یک محیط بین المللی ارسال میشود.

استفاده از پاکت رنگی

مکاتبات شخصی و حرفه ای

مشخصا وقتی پای پاکت نامه درمیان باشد، حرف از ارتباطات درمیان است. این ارتباطات میتوانند شخصی یا تجاری باشند. با بهره گیری از پاکت نامه های رنگی میتوان حس و حال بهتری را به طرف مقابل انتقال داد. برای مثال اگر در میخواهید از شخصی عذرخواهی کنید یا یک پیام خاص را به او انتقال دهید بهتر است از رنگ مناسب با آن پیام استفاده کنید و حس خود را به شکل واضح تری به مخاطب خود انتقال دهید.

خرید پاکت نامه رنگی

حال سوال این است که از کجا میتوان خرید پاکت نامه رنگی را در تعداد بالا انجام داد؟ درست است که در نزدیکی مناسبت ها پاکت های رنگی را میتوان در خیلی از فروشگاه ها پیدا کرد اما سفارش تعداد بالای پاکت رنگی میتواند کمی مشکل باشد. به همی منظور چاپ آقا امکان سفارش و خرید پاکت نامه رنگی را در تیراژ پایین و بالا با رنگ و ابعاد دلخواه برای شما فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید:

ویژگی های پاکت نامه اداری

پاکت نامه در تبلیغات

درباره صالحی سئو

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar