خانه / کاتالوگ / نکات مهم ساخت کاتالوگ PDF | نکات مهم در طراحی کاتالوگ پی دی اف
ساخت کاتالوگ PDF

نکات مهم ساخت کاتالوگ PDF | نکات مهم در طراحی کاتالوگ پی دی اف

طراحی و ساخت کاتالوگ PDF میتواند دلایل زیادی داشته باشد. یک کسب و کار میتواند به دلیل افزایش آگاهی از برند خود به وسیله فضای مجازی دست به طراحی یک کاتالوگ دیجیتال بزند. از طرفی ممکن است به دلیل بالا بودن هزینه های چاپ و صرفه جویی به سراغ ایده ساخت کاتالوگ PDF برود. در هر صورت اگر شما هم قصد طراحی و ساخت کاتالوگ پی دی اف را دارید بهتر است که نکات زیر را در طراحی رعایت کنید تا نتیجه بهتری از کاتالوگ خود بگیرید.

1. توجه به اندازه متن ها و ابعاد

وقتی یک کاتالوگ فیزیکی چاپ میکنید، متن ها و تصاویر اندازه ثابتی دارند و تمامی خواننده های و مخاطبین آن را به یک شکل مشاهده میکنند. این در حالی است که وقتی پای طراحی یک کاتالوگ PDF در میان است باید در نظر بگیرید که برخی از خوانندگان کاتالوگ شما، آن را در تلفن همراه مطالعه میکنند، برخی دیگر با لپ تاپ های خود کاتالوگ طراحی شده شما را میخوانند و بعضی هم با دیگر ابزار الکترونیک این کار را میکنند. در نتیحه سعی کنید اندازه متن ها را در ساخت کاتالوگ PDF بیش از حد کوچک انتخاب نکنید. چرا که در این صورت مطالعه کاتالوگ PDF برای مشتریان سخت خواهد شد و سبب از دست رفتن علاقه آن ها میشود.

2. توجه به رنگ بندی کاتالوگ PDF

مد رنگی کاتالوگ های چاپی معمولا به صورت CMYK تعریف میشود اما این مد رنگی برای صفحه های نمایش مثل گوشی های موبایل یا لپ تاپ ها مناسب نیست و در ساخت کاتالوگ PDF باید مد رنگی را به صورت RGB تنظیم کنید. به این شکل کاتالوگ هوشمند شما به کمک مد RGB و profile های لازم بهترین ترکیب رنگی را در صفحه های نمایش خواهد داشت که برای خواننده جذابیت بیشتری دارند و چشم او را آزار نمیدهد.

توصیه میشود که از ترکیب رنگی سازمانی خود و متناسب با مخاطب و هویت برندتان در ساخت کاتالوگ PDF استفاده کنید. اگر رنگبندی کاتالوگ مورد پسند مخاطب هدف باشد او را مستاق میکند تا بیشتر کاتالوگ را مطالعه کند و به خرید نیز ترغیب میشود.

طراحی کاتالوگ PDF

3. تعادل بین حجم فایل و کیفیت کاتالوگ

کاتالوگی که برای چاپ شدن طراحی میشود حجم بالایی دارد چرا که مد رنگی متفاوتی دارد. اگر از همین فایل طراحی شده برای چاپ، خروجی بگیریم و بخواهیم آن را تبدیل به یک کاتالوگ PDF کنیم، کیفیت آن شدیدا افت خواهد کرد و این اتفاق اصلا مطلوب نخواهد بود. کیفیت پایین کاتالوگ دیجیتال سبب آزار دهنده شدن تصاویر و خسته کننده شدن کاتالوگ برای مخاطب میشود. از طرفی اگر حجم کاتالوگ PDF بیش از حد بالا باشد، دانلود کردن آن بسیار زمان بر و خسته کننده میشود. این موضوع میتواند مخاطب را از دانلود و خواندن کاتالوگ منصرف کند. در نتیجه ایجاد تعادل بین کیفیت و حجم فایل در ساخت کاتالوگ PDF بسیار مهم است. به گونه ای که در عین حفظ کیفیت، حجم آن نیز بیش از حد بالا نباشد.

4. ایجاد راه ارتباطی در ساخت کاتالوگ PDF

کاتالوگ های پی دی اف یک فایل آفلاین هستند اما میتوان از آن ها به عنوان یک وسیله برای ایجاد راه ارتباطی و جذب مشتریان استفاده کرد. چطور؟ با قرار دادن QR کد در آن ها، گذاشتن لینک وب سایت کسب و کار. روش دیگر گذاشتن لینک مستقیمی است که خواننده را به سمت شبکه های اجتماعی شما هدایت کند. چرا که اکثر افراد کاتالوگ های PDF را در گوشی موبایل مطالعه میکنند و اگر بتوانند در همان لحظه به صفحات یا شماره تلفن شما دسترسی داشته باشند، احتمال برقراری ارتباط بیشتر میشود.

5. امنیت فایل کاتالوگ

فایل کاتالوگ پی دی اف قرار است در دنیای اینترنت پخش شود و افراد آن را از وب سایت شما دانلود میکنند. حتی ممکن است برخی از آن ها کاتالوگ شما را از طریق پیامرسان ها برای دیگران ارسال کنند. اگر فایل کاتالوگ پی دی اف ساخته شده، امنیت لازم را نداشته باشد ممکن است در طول این مسیر خطراتی را با خود همراه داشته باشد و با آسیب زدن به دستگاه های مشتریان آن ها را ناراضی کند. پس حتما از امنیت وب سایت و سایر پلتفرم هایی که کاتالوگ PDF را در آن بارگذاری میکنید اطمینان حاصل کنید.

ساخت کاتالوگ پی دی اف

مزایای طراحی کاتالوگ پی دی اف

  • صرفه جویی در هزینه ها و کاهش هزینه های چاپی و طراحی کاتالوگ
  • امکان توزیع و نتیجه گیری سریع تر از کاتالوگ ها
  • کمک به حفظ محیط زیست با کاهش مصرف کاغذ
  • امکان بارگذاری آن در هر شبکه اجتماعی و وب سایت
  • امکان اصلاح خطاها در کمترین زمان
  • امکان بهبود دادن مستمر و ساخت کاتالوگ PDF بهتر
  • تاثیر پررنگ تر در بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ
  • محدود نبودن در تعداد صفحات

چرا ساخت کاتالوگ PDF فکر خوبی است؟

اگر یک کسب و کار تازه راه اندازی کرده اید و بودجه کافی برای طراحی و چاپ تعداد زیاد کاتالوگ های فیزیکی را ندارید، طراحی کاتالوگ پی دی اف و انتشار آن بهترین جایگزین برای شما است. با ساخت کاتالوگ PDF علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، سریع تر به نتیجه میرسید و اگر برای مارکتینگ و بازاریابی برند خود عجله دارید شاید بتوان کن کاتالوگ های پی دی اف فکر بهتری برای شما باشند.

چاپ فاکتور فوری

در جهان تکنولوژیک امروزی افراد کمی هستند که علاقه ای به مطالعه برگه های چاپی و فیزیکی دارند و اکثر کارها را با تلفن های هوشمند خود انجام میدهند. پس چه بهتر که از ساخت کاتالوگ PDF در کنار توزیع کاتالوگ های چاپی در نمایشگاه ها و دیگر مراسم ها استفاده کنید و قشری که کتابخوان و اهل مطالعه نیستند را نیز پوشش دهید.

میتوانیم خودمان کاتالوگ پی دی اف بسازیم؟

بله! ساخت کاتالوگ PDF به کمک ابزارهایی همچون نرم افزار word کاری است که بسیاری از افراد انجام میدهند اما برای داشتن یک کاتالوگ حرفه ای و جذاب بهتر است که از طراحان با تجربه که نمونه کارهای متناسب با کسب و کار شما دارند کمک بگیرید. میتوانید از نرم افزارهای طراحی کاتالوگ نیز استفاده کنید.

سخن پایانی

اگر میخواهید یک کاتالوگ پی دی اف طراحی کنید، حتما نکات گفته شده در این مطلب از چاپ آقا را رعایت کنید تا تاثیر کاتالوگ در دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی را با چشم خودتان مشاهده کنید.

کاتالوگ دیجیتال چیست؟

نکات مهم در طراحی کاتالوگ

تفاوت کاتالوگ صنعتی با دیگر کاتالوگ ها

10 نکته طلایی برای طراحی کاتالوگ موثرتر در بازاریابی

درباره صالحی سئو

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar