خانه / کاتالوگ / بهترین نرم افزارهای طراحی کاتالوگ | طراحی کاتالوگ شخصی
بهترین نرم افزارهای طراحی کاتالوگ

بهترین نرم افزارهای طراحی کاتالوگ | طراحی کاتالوگ شخصی

کاتالوگ ها یکی از ابزارهای تبلیغات و معرفی محصول و برند هستند. در گذشته برای طراحی کاتالوگ شرکت خود نیاز داشتید تا حتما یک طراح یا شخصی که تجربه کار حرفه ای در زمینه گرافیک و طراحی دارد را استخدام کنید تا برای سازمان شما کاتالوگ طراحی کند. اما با پیشرفت تکنولوژی دیگر لزومی ندارد هزینه زیادی را صرف استخدام طراح کنید. میتوانید خودتان با استفاده از بهترین نرم افزارهای طراحی کاتالوگ که در این مقاله به شما معرفی میکنیم، بهترین کاتالوگ را برای برند و محصولاتتان طراحی کنید.

نرم افزارهای مناسب برای طراحی کاتالوگ

با وجود اینکه نرم افزارهای بسیاری برای انجام طراحی های گرافیکی در تلفن همراه وجود دارند، همواره پیشنهاد میشود که طراحی های بزرگ و اداری مثل طراحی کاتالوگ را با نرم افزارهای ویندوز و در کامپیوترهای شخصی انجام دهید. چرا که نرم افزارهای ویندوز قدرت بیشتری در طراحی دارند و امکان ویرایش جزئیات بیشتری را برای شما فراهم میکنند. ناگفته نماند که کار کردن در صفحه بزرگ یک کامپیوتر بسیار ساده تر از طراحی در گوسی همراه است! میتوان این نرم افزارها را به دو دسته تقسیم کرد. نرم افزارهایی که برای طراحی کاتالوگ چاپی مناسب هستند و نرم افزارهایی که برای کاتالوگ دیجیتال استفاده میشوند. در این بخش به شما چند مورد از بهترین نرم افزارهای هر دسته برای طراحی و چاپ کاتالوگ را به شما معرفی میکنیم. البته لازم به ذکر است که تقریبا تمام این نرم افزارها امکان طراحی کاتالوگ چاپی را دارند.

Adobe InDesign

این برنامه بسیار قدرتمند است و میتوانید از آن برای طراحی انواع کاتالوگ، پوستر، لیبل، بروشور و یا کارت ویزیت نیز استفاده کنید. رابط کاربری نرم افزار Adobe InDesign ساده است و اگر تجربه حرفه ای در زمینه طراحی گرافیکی نداشته باشید نیز میتوانید به سادگی از این نرم افزار برای طراحی کاتالوگ خود استفاده کنید. مزیت این نرم افزار عضویت آن در خانواده نرم افزارهای ادوبی است. به این معنا که شما میتوانید محتواهایی که در نرم افزارهای دیگر ادوبی مثل فتوشاپ دارید را نیز به این نرم افزار منتقل کنید.

Flipbuilder

بسیاری از کسب و کارها برای انتشار کاتالوگ های خود در دنیای اینترنت از یک فایل PDF ساده استفاده میکنند. این کار به شدت ساده است و هیچ جذابیتی برای خوانندگان نخواهد داشت. اصلا فرق این فایل PDF که به عنوان کاتالوگ منتشر شده با یک پوستر تبلیغاتی در چیست؟ این در حالی است که شما به کمک نرم افزار Flipbuilder میتوانید کاتالوگ PDF خود را تبدیل به یک کاتالوگ جذاب دیجیتال و کتاب شکل کنید. واضح است که همچین خلاقیتی در طراحی کاتالوگ برای افراد جذاب تر است و مشتریان بیشتری را برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت. نکته جالب دیگر درمورد یک کاتالوگ دیجیتال که با Flipbuilder طراحی شده این است که میتوانید در آن از ویدیو، صدا و… نیز استفاده کنید.

Catalog Machine

یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی کاتالوگ، Catalog Machine است. این نرم افزار امکان طراحی کاتالوگ های آنلاین و PDF را به شما میدهد. میتوانید از نسخه آنلاین این نرم افزار استفاده کنید و به دلیل استفاده از رمزگذاری SSL از امنیت داده های خود اطمینان داشته باشید. نرم افزار Catalog Machine بهترین انتخاب برای کسانی است که تجربه طراحی کاتالوگ ندارند و ترجیح میدهند با یک ابزار ساده سر و کله بزنند. به دلیل آنلاین بودن این ابزار نیز میتوانید به صورت تیمی بر روی یک پروژه کار کنید.

نرم افزار طراحی کاتالوگ دیجیتال

CorelDRAW

امکان طراحی کاتالوگ های چاپی و دیجیتال با نرم افزار CorelDRAW وجود دارد. یک قابلیت جالب در این نرم افزار امکان اضافه کردن QR کد به کاتالوگ است. پس اگر قصد دارید یک کاتالوگ چاپی برای کسب و کار خود طراحی کنید و در عین حال خوانندگان کاتالوگ را به سمت شبکه های اجتماعی و یا دیگر پلتفرم های برند خود بکشانید، میتوانید از QR کد استفاده کنید. امکان ویرایش متن به صورت حرفه ای و قابلیت های مختلف در زمینه چینش حروف و متن ها در نرم افزار CorelDRAW میتواند نکته مثبت مهم برای طراحی کاتالوگ های شما باشد.

معرفی محصول: کارت پستال

Canva

نسخه basic نرم افزار Canva رایگان است و بهترین نرم افزار طراحی کاتالوگ برای افراد مبتدی است که دانش زیادی درمورد طراحی های گرافیکی ندارند. البته که نرم افزار Canva را نمیتوان یک ابزار کامل برای طراحی کاتالوگ دانست اما به دلیل استفاده ساده ای که دارد میتواند انتخاب خوبی برای طراحی صفحه های یک کاتالوگ باشد.

Photoshop

احتمالا همان وقتی که به بهترین نرم افزارهای طراحی کاتالوگ فکر کردید، اولین گزینه ای که به ذهنتان آمده فتوشاپ بوده. با اینحال خالی از لطف نیست اگر به این نرم افزار قدرتمند اشاره کنیم که با قابلیت های متنوع و همچنین بهره گیری از هوش مصنوعی در نسخه های جدید میتواند شما را در طراحی کاتالوگ یاری کند.

نرم افزارهای موبایل برای طراحی کاتالوگ

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، پیشنهاد ما این است که برای طراحی کاتالوگ از کامپیوتر استفاده کنید اما اگر به هر دلیلی (در دسترس نبودن کامپبوتر، کمبود وقت و…) امکان استفاده از نرم افزارهای طراحی کاتالوگ در ویندوز را نداشتید میتوانید از نرم افزارهایی که در این بخش به شما معرفی میکنیم استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که میتوانید از ابزارهای آنلاینی که بالاتر نام بردیم نیز در گوشی های همراه خود استفاده کنید.

Brochure Maker

نرم افزار Brochure Maker یکی از اولین ها و بهترین های طراحی کاتالوگ است که هم نسخه اندروید دارد و هم ios. پس اگر قصد دارید با گوشی همراه خود طراحی کاتالوگ و کسب درآمد کنید، میتوانید از این نرم افزار به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی کاتالوگ استفاده کنید.

Lucidpress

این نرم افزار یک انتخاب بسیار خوب برای طراحی های گرافیکی مثل طراحی کاتالوگ است که اپلیکیشن آن برای اندروید، ویندوز و… قابل استفاده است. شاید Lucidpress نرم افزار کاملی برای ویرایش عکس و یا به طور کلی طراحی کاتالوگ نباید اما در صورت لزوم میتواند نرم افزار کار راه اندازی برای طراحی کاتالوگ در گوشی موبایل باشد.

طراحی کاتالوگ با نرم افزار

سخن پایانی

اهمیت طراحی کاتالوگ در بازاریابی و تبلیغات یک امر واضح است که نیازی به تاکید ندارد. نرم افزارهای بسیاری برای طراحی کاتالوگ های چاپی و دیجیتال وجود دارند که میتوانید متناسب با نیاز خود از آن ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که رعایت جزئیات و نکات طراحی کاتالوگ بسیار مهم است و فارغ از اینکه شما چه نوع کاتالوگی را برای کسب و کار خود در نظر دارید، باید آن ها را در ذهن داشته باشید.

درباره صالحی سئو

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar