خانه / تقویم رومیزی / استراتژی هایی برای طراحی تقویم رومیزی متفاوت برای سال جدید
تقویم رومیزی متفاوت

استراتژی هایی برای طراحی تقویم رومیزی متفاوت برای سال جدید

خیلی از مجموعه ها برای بهبود برندینگ و بازاریابی شرکت خود اقدام به چاپ تقویم رومیزی برای شرکت های همکار خود میکنند و آن ها را بین کسانی که با آن ها قرارداد دارند توزیع میکنند. در این میان بازار سفارش تقویم رومیزی سفارشی داغ میشود و همه شرکت ها در تلاش هستند تا تقویم رومیزی متفاوت را در بین تمام شرکت های رقیب داشته باشند. در این مقاله میخواهیم چند تکنیک به شما معرفی کنیم تا تقویم رومیزی جذاب تر و بهتری را برای سال جدید چاپ کنید:

انتخاب موضوع

حتما تعجب میکنید و با خود میگویید تقویم که موضوع نمیخواهد! کاربرد اصلی تقویم مشخص است و باید شامل روزهای سال و فصل ها و موارد لازم در یک تقویم رومیزی استاندارد باشد. اما منظور ما از انتخاب موضوع برای تقویم رومیزی متفاوت چیست؟ میتوانید موضوع تقویم رومیزی را چیزی شبیه به تم کلی و سبک طراحی تقویم در نظر بگیرید. ترکیب المان هایی که میخواهید در تقویم به کار ببرید. برای مثال چند موضوع این موارد هستند: فناوری، طبیعت، تاریخی، انتزاعی، هنری و… . انتخاب موضوع تقویم رومیزی میتواند بر اساس هویت برند شما شکل بگیرد و شما متناسب با حوزه فعالیت خودتان یک موضوع را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با خدمات و محصولات شما دارد. مثلا اگر حوزه کاری شما ارائه خدمات گردشگری و تورهای طبیعتگردی است، انتخاب موضوع فناوری منطقی نخواهد بود و بهتر است از سبک و موضوعات تاریخی و طبیعت بهره گیری کنید.

تقویم رومیزی سال جدید

توجه به جزئیات

همه شرکت ها تقویم رومیزی چاپ میکنند و بین شرکت های دیگر که با آن ها کار میکنند توزیع میکنند. شاید یک شرکت، چندین تقویم رومیزی متفاوت از برندهای مختلف دریافت کند. چه چیزی باعث میشود که اعضای آن شرکت از تقویم رومیزی که شما برایشان فرستادید به جای دیگر تقویم ها استفاده کنند؟

اینجا است که توجه به جزئیات اهمیت خود را نشان میدهد. حتما میپرسید چه جزئیاتی، چند مثال برایتان میزنم. یکی از مواردی که میتوانید به آن توجه کنید، نماد سال جدید است. برای مثال سال 1403 سال اژدها است. اگر شما در طراحی تقویم رومیزی خود از این عنصر استفاده کنید قطعا از رقبا متمایز خواهید شد و تقویم رومیزی جذاب تری خواهید داشت. مورد بعدی که میتوانید به کار ببرید و احتمالا برای گیرنده تقویم خیلی جذاب خواهد بود، توجه به جزئیات همان شرکت است. میتوانید سال روز تاسیس آن شرکت را روی تقویم رومیزی خود نشانه گذاری کنید تا احترام و توجهی که برای آن سازمان قائل هستید را به آن ها نشان داده باشید.

تفاوت های مفید

غیر از تفاوت هایی که باید در طراحی تقویم رومیزی داشته باشید و جذابیت بصری به آن ببخشید، باید سعی کنید میزان کاربردی بودن تقویم خود را نیز افزایش دهید؟ چطور؟ جزئیاتی را درمورد روزها و مناسبت ها در تقویم رومیزی متفاوت خود ذکر کنید و اطلاعات بیشتری را به افراد بدهید. در تقویم رومیزی علاوه بر عناصر تصویری مثل عکس ها، از گرافیک های دیگر مثل نمودارها و نقشه ها استفاده کنید. برای افراد فضای نوشتن در تقویم رومیزی تعبیه کنید. از فونت های خوانا و طراحی های تمیز و هماهنگ استفاده کنید.

  • انتخاب فونت و اندازه متن: استفاده از فونت هایی که خوانایی بالایی دارند و انتخاب اندازه های متن مناسب برای تاریخ ها، روزها، و اطلاعات مهم. این امر اطمینان می دهد که کاربران به راحتی می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را بیابند.
  • فضای خالی: استفاده موثر از فضای خالی (negative space) برای جداسازی و تاکید بر بخش های مختلف تقویم، به خصوص برای جدا کردن ماه ها و هفته ها از یکدیگر.

تقویم رومیزی جذاب

چیدمان و ساختار منحصر به فرد

استفاده از تکنیک های لایه بندی برای ایجاد عمق و ابعاد در طراحی. این شامل قرار دادن برخی عناصر در پس زمینه و برخی دیگر در پیش زمینه است، به طوری که تقویم دارای جذابیت بصری بیشتری باشد ولی همچنان خوانا و قابل استفاده باقی بماند. تصاویر و گرافیک هایی که با موضوع کلی تقویم هماهنگ هستند و در عین حال، فضای کافی برای نمایش تاریخ ها و اطلاعات مهم را فراهم می کنند انتخاب کنید. تصاویر باید به گونه ای قرار گیرند که توجه را به سمت اطلاعات کلیدی هدایت کنند و نه اینکه آن ها را پنهان کنند.

  • تعادل بصری: ایجاد تعادل بین عناصر تصویری و متنی در صفحه برای جلوگیری از احساس شلوغی یا خالی بودن بیش از حد. استفاده از تقسیم بندی منطقی فضا و توزیع یکنواخت عناصر می تواند به این تعادل و داشتن تقویم رومیزی متفاوت کمک کند.
  • هارمونی و هماهنگی: انتخاب رنگ ها، فونت ها، و تصاویری که به لحاظ بصری با یکدیگر هماهنگ هستند، به ایجاد یک چیدمان زیبا و دلپذیر کمک می کند.
  • تکرار و ریتم: ایجاد یک الگوی تکرار شونده در طول تقویم برای روزها، هفته ها، و ماه ها که به کاربران کمک می کند تا با ساختار کلی تقویم آشنا شوند.
  • توجه به جزئیات: دقت در جزئیات طراحی، مانند تطابق رنگ های تصاویر با رنگ های متن و استفاده از نشانگرهای بصری برای تاکید بر رویدادهای مهم یا تعطیلات.

توجه به کیفیت چاپ

اگر کیفیت چاپ تقویم رومیزی شما خوب نباشد تمام زحماتتان برای داشتن یک تقویم رومیزی متفاوت و جذاب بر باد میرود. چرا که هیچکس از تماشای تصاویر بی کیفیت لذت نخواهد برد. به همین دلیل یکی از عناصری که میتواند تقویم رومیزی شما را از دیگر رقبا متمایز کند، کیفیت کاغذ و چاپ آن است. پس سعی کنید برای سفارش تقویم رومیزی های اختصاصی خود از یک مجموعه با سابقه و معتبر مثل چاپ آقا استفاده کنید که چاپ محصولاتش تضمینی و با کیفیت باشد.

انواع تقویم رومیزی

تقویم رومیزی هدیه بدهیم یا سررسید؟

نقش تقویم رومیزی در شناخته شدن برند

درباره خانم صالحی

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar