خانه / تقویم رومیزی / نقش تقویم رومیزی در شناخته شدن برند | تاثیر تقویم رومیزی بر برند
نقش تقویم رومیزی در شناخته شدن برند

نقش تقویم رومیزی در شناخته شدن برند | تاثیر تقویم رومیزی بر برند

نقش تقویم رومیزی در شناخته شدن برند قابل انکار نیست. چرا که این تقویم ها علاوه بر تاریخ و زمان روزمره، شامل اطلاعات بیشتری نیز هستند. اطلاعاتی که مربوط به یک برند، شرکت یا سازمان است و به نوعی آن را به بینندگان معرفی میکند. چاپ تقویم رومیزی ویژه یک شرکت و منتشر کردن آن بین شرکت هایی که با آن همکاری دارند میتواند باعث ایجاد صمیمت شود و هویت و اعتبار سازمان را نیز نشان دهد. بسیاری از سازمان ها به منظور شناخته تر شدن برند خود در نزدیکی سال نو اقدام به چاپ تقویم های رومیزی اختصاصی میکنند. تعدادی از آن را برای خود و داخل شرکت نگه داشته و تعدادی را نیز میان شرکت هایی که به نوعی به آن ها در ارتباط هستند پخش میکنند.

مزایای تقویم رومیزی برای شناخته شدن یا آگاهی از برند

  • با استفاده از تقویم رومیزی اختصاصی شما میتوانید تصاویر حرفه ای و منحصر به فرد خود را از برند انتخاب کنید. درواقع شما هنگام طراحی تقویم رومیزی ویژه سازمان خود، از تصاویر، لوگو، متون و شعارهای مخصوص شرکت خود استفاده میکنید و همین عناصر سبب افزایش آگاهی از برند شما میشوند.
  • طراحی و چاپ تقویم رومیزی اختصاصی جلوه ای حرفه ای از سازمان شما در ذهن افراد ایجاد میکند. این وسیله ساده و کاربردی با به همراه داشتن المان های اصلی برند شما میتواند سبب افزایش آگاهی از برند شما شود.
  • وقتی از نقش تقویم رومیزی در شناخته شدن از برند صحبت میکنیم، منظور همین است که شما به وسیله این ابزار ساده همواره جلوی چشم افراد هستید و زمانی که میخواهند تاریخ را بررسی کنند، به لوگو و پیام های شرکت شما نیز نگاه میکنند و ناخودآگاه همیشه به یاد شما میفتند. به همین ترتیب اگر زمانی نیاز به خدمات یا محصولات شما داشته باشند، برند شما در ذهن آن ها نقش بسته است.
  • هدیه دادن تقویم رومیزی در ایام نزدیک به عید نوروز میتواند رابطه ای صمیمی را در کنار همکاری حرفه ای بین شما و سازمان های مرتبط ایجاد کند و همه میدانند که ایجاد یک رابطه نزدیک بین دو سوی یک تجارت همیشه سبب موفقیت آن خواهد شد.

نقش تقویم رومیزی در آگاهی از برند

تقویم رومیزی را به چه کسانی بدهیم؟

طبیعتا برای اینکه نقش تقویم رومیزی در شناخته شدن برند شما به خوبی ایفا شود و آگاهی از برند شما را افزایش دهد، باید آن را به افرادی بدهید که یا مشتری شما هستند و یا ممکن است مشتری شما بشوند. یعنی باید مشتریان بالقوه و بالفعل را هدف بگیرید. علاوه بر مشتریان میتوانید تقویم های خود را به کارمندان شرکت، همکاران و تامین کنندگان سازمان خود بدهید.

دسته دیگر از افراد که میتوانند مخاطبین خوبی برای دریافت تقویم های رومیزی شما باشند، بازاریاب ها، اینفولئنسرها و افراد فعال در شبکه های اجتماعی هستند. میتوانید از این روش استفاده کنید تا برند خود را به این افراد معرفی کرده و آن ها نیز برند شما را به دنبال کنندگان خود معرفی میکنند. به همین سادگی به طور زنجیره ای شما صاحب کلی مشتری جدید خواهید شد.

میتوانید تقویم های خود را در نمایشگاه های کاری و یا هر نمایشگاهی که در آن حضور دارید نیز به نمایش بگذارید. جشنواره ها، کنفرانس ها و مراسم های این چنینی همگی میتوانند مکان های خوبی برای استفاده و به نمایش گذاشتن تقویم رومیزی شما باشند. به این ترتیب علاوه بر نقش تقویم رومیزی در شناخته شدن برند، از آن برای معرفی محصولات و خدمات خود نیز میتوانید استفاده کنید.

نکات مهم در طراحی تقویم رومیزی

اگر میخواهید تقویم رومیزی شما بهترین اثر را بر روی آگاهی از برند شما داشته باشد نیاز است که به چند نکته خاص توجه کنید.

تصاویر به کار رفته در حاشیه یا پس زمینه تقویم نباید بیش از حد شلوغ یا بی ربط باشد. ارتباط تصاویر به برند و محصولات شما باید به حدی باشد که ذهن مخاطب را به سمت شما سوق دهد. پس تا تصاویر و متون بی ربط، ذهن مخاطب را گیج نکنید. از رنگ های هماهنگ و تناژهای اصلی برندتان استفاده کنید تا اصالت شما حفظ شود. درمورد فونت ها نیز هرگز زیاده روی نکنید. تقویم های رومیزی یک محصول اداری هستند پس سعی کنید کمی رسمی آن ها را طراحی کنید. و در آخر از هدف اصلی آن ها غافل نشوید. نقش تقویم رومیزی در شناخته شدن برند باید در کنار هدف اصلی یک تقویم که نشان دادن زمان است باشد. پس طراحی خود را جوری انجام ندهید که دیدن اعداد و تشخیص تاریخ برای بیننده غیرممکن شود!

در میان طراحی خود فراموش نکنید که راه های ارتباطی همچون شماره تماس، آدرس شرکت و شبکه های اجتماعی و وبسایت خود را بر روی تقویم رومیزی درج کنید. در غیر این صورت افراد چطور باید با شما تماس بگیرند؟ پس به منظور جلوگیری از هدر رفتن نقش تقویم رومیزی خود در آگاهی از برند، حتما این اطلاعات را در تقویم ذکر کنید.

چطور تقویم رومیزی خاص داشته باشیم؟

مهمترین نکته این است که در طراحی خود حتما خلاقیت داشته باشید و از طرح های کپی استفاده نکنید. طراحی منحصر به فرد و ویژه همیشه برای شما تاثیر مثبت بیشتری خواهد داشت. میتوانید از نرم افزارهای گرافیکی مختلف مثل فتوشاپ برای طراحی استفاده کنید و اگر خودتان این توانایی را ندارید، میتوانید از طراحان و افراد حرفه ای کمک بگیرید. چاپ آقا نیز میتواند شما را در این مسیر راهنمایی کند. درضمن اگر میخواهید تقویم رومیزی منحفر به فردی داشته باشید حتما از المان های اصلی سازمان خود مثل لوگو یا شعار خاص خود نیز استفاده کنید. شعارها همیشه در ذهن مردم میمانند و با یک جرقه کوچک آن ها را به یاد شما می اندازند.

نقش تقویم رومیزی در آگاهی از برند

انواع چاپ تقویم رومیزی

  • چاپ رنگی تقویم رومیزی: این نوع چاپ با استفاده از چهار رنگ اصلی CMYK (آبی، قرمز، زرد و مشکی) انجام میشود. اگر تصاویر مد نظر شما جزئیات رنگی زیادی دارند بهتر است که از این گزینه استفاده کنید تا جلوه بهتری به تقویم رومیزی خود ببخشید و نقش تقویم رومیزی رد شناخته شدن برند خود را پر رنگ تر کنید.
  • چاپ تقویم رومیزی سیاه و سفید: این نوع چاپ با استفاده از مرکب مشکی انجام می‌شود و برای تقویم‌هایی که نیاز به رنگ‌های زیادی ندارند مناسب است. اگر تصاویر انتخابی و طراحی شما به گونه ای است که نیاز به جزئیات رنگی ندارد یا طراحی مختصر و ساده ای دارد میتوانید با این روش حس نوستالژیک بیشتری به مخاطبین بدهید.
  • چاپ دیجیتال تقویم رومیزی: این نوع چاپ با استفاده از پرینترهای دیجیتال انجام میشود و برای تیراژ‌های کم و سریع مناسب است. اگر وقت کمی دارید و میخواهید سریع تر تقویم های رومیزی خود را دریافت کنید احتمالا باید از روش دیجیتال استفاده کنید.
  • چاپ افست تقویم رومیزی: این نوع چاپ با استفاده از ماشین‌های چاپ افست انجام میشود و برای تیراژ‌های بالا مناسب است. کیفیت محصولات به دست آمده از این روش به مراتب بیشتر از تقویم های با چاپ دیجیتال است اما زمان بیشتری نیز برای تولید آن ها نیاز است.

کجا میتوان تقویم رومیزی چاپ کرد؟

تقویم های رومیزی را میتوانید از طریق سفارش به چاپخانه های مختلف تهیه کنید. چاپ آقا با ارائه بهترین کیفیت و طراحی های متنوع میتواند تقویم های رومیزی مختلف را با هزینه ای مقرون به صرفه برای شما چاپ کند تا از آن ها در بازاریابی و مارکتینگ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

درباره خانم صالحی

نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

avatar